آموزش ارزهای دیجیتال – آموزش آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال

در این بخش از سایت مشاوره تلفنی و آنلاین پاسخگو 24 به موضوع آموزش ارزهای دیجیتال میپردازیم و قصد داریم در این آموزش به تمام کسانیکه قصد دارند وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند آموزشهایی را ارائه دهیم که به علت نداشتن اطلاعات دچار ضرر و زیان های بسیار زیادی می شوند از این موضوع به دور بوده و بتوانند با کمترین ریسک ممکن وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند.

دقت نمایید که قطعا این آموزش نمیتواند بدون نقص باشد ولی در این آموزش ارزهای دیجیتال سعی بر این می باشد که به هرآنچه شما نیاز دارید تا بتوانید به بهترین وجه وارد این بازار بشوید اشاره کنیم و اگر سوال و مشکلی در حوزه ارزهای دیجیتال داشته باشید می توانید بعد با شماره گیری شماره های قسمت تماس با ما اقدام به برقرار تماس با اساتید ارزهای دیجیتال نمایید.

اما در آغاز کار آموزش ارزهای دیجیتال به این موضوع میپردازیم که این ارزها اصلا چه ماهیتی دارند و چرا خرید و فروش می شوند- در مرحله بعدی در مورد بازار این ارز ها و بالا و پایین شدن این ارز ها و علت نوسانات این ارز ها میپردازیم – در مرحله سوم به نحوه خرید و فروش این ارز های و نحوه تبدیل ریال به دلار و سپس تبدیل دلار به ارز های دیجیتال میپردازیم- در مرحله چهارم به نحوه های برقراری امنیت کیف پول های ارز دیجیتال میپردازیم و در آخرین مرحله به استراتژی هایی که شما می توانید با استفاده از این استراتژی ها به سود برسید و یا حداقل دچار کمترین ضرر و زیان شوید اشاره خواهیم کرد.

دقت نمایید این مقاله توسط فردی نگارش می شود که سالها در بازار ارز های دیجیتال بوده و سود و ضرر های زیادی را در این بازار دیده است

مرحله اول از آموزش ارزهای دیجیتال: ارز دیجیتال چیست؟

در اولین بخش از آموزش ارز دیجیتال به این نکته اشاره میکنیم که مفهوم ارز دیجیتال چیست و ماهیت آن چیست و چگونه جا به جا می شود؟

همانگونه از نام این ارز پیداست این ارز ارزی می باشد که به صورت دیجیتالی و با استفاده از محاسبات کامپیوتری تولید می شود و هر ارزی الگوریتم خاص خود را دارد و هر شرکتی نیز توانایی دارد با توجه به الگوریتم های برنامه نویسی و البته طبق ضوابط خاصی که کاملا تخصصی می باشد یک خروجی از برنامه نوشته شده داشته باشد که این خروجی قابل ذخیره سازی در کیف پولی باشد که خود این شرکت نیز این کیف پول را کدنویسی کرده است.

حتما شما هم اگر مدتی است در بازار ارزهای دیجیتال فعال می باشید ارز هایی را دیده اید که خیلی شناس نیستند یا اینکه یکی از دوستان و آشنایان شما ارزهایی را به شما معرفی میکنند برای خرید که نام چندان آشنایی ندارند و این ارزها کیف پول مخصوص خود را نیز دارند و فقط در  همان کیف پول قابل ذخیره سازی می باشد. دقت نمایید که با توجه به الگوریتمی که هر ارز دیجیتال دارد باید کیف پول مخصوص خود را داشته باشد اما در این بین کیف پول هایی هستند که الگوریتم های مختلف ارزهای دیجیتال را ساپورت میکنند و اگر این کیف پول ارزی که به تازگی نوشته شده را در لیست خود قرار دهند در این حالت الگوریتم برنامه نویسی این ارز را در کیف پول خود قرار می دهند و شما میتوانید این ارز را در کیف پول های معروف نیز ذخیره سازید

اما کیف پول های معروف نیز برای خود دارای قوانین و مقراراتی می باشند که بعد از اینکه هر ارزی بتواند به مقداری از فروش برسد می تواند در این کیف پول ها لیست شود

اما برای اینکه بتوانید مفهوم ارز دیجیتال را بفهمید نظر شما را به کارت عابر بانک خود جلب میکنم که شما با داشتن یک حساب بانکی می توانید ارز را صورت دیجیتال در آن نگهداری کنید ولی با این تفاوت که این ارز رسمی می باشد و به صورت فیزیکی نیز قابل جا به جایی می باشد

مرحله دوم آموزش ارز دیجیتال: علت نوسان قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

در این قسمت از مقاله آموزش ارزهای دیجیتال به این موضوع می پردازیم که اصولا قیمت های ارز دیجیتال چگونه تعیین می شود و همچنین علت نوسان قیمت ارز های دیجیتال چه می باشد.

برای پاسخ به این سوال باید از اینجا شروع کنیم که استراتژی ساخت ارزهای دیجیتال چیست و به چه ارزهایی که به تازگی ایجاد شده اند می توان اعتماد کرد و در نهایت علت نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال که توسط شرکت و حتی نفرات خاصی تولید می شوند دارای فکر و استراتژی می باشند و بر همین اساس برنامه نویسی می شوند و برای خود هدفی را در نظر گرفته اند که مثلا در اینده کاربرد این ارز دیجیتال در چه صنعتی باشد و یا اینکه قصد دارند به چه تعداد از این ارز را تولید نمایند و در اختیار مردم قرار دهند.

تمام این موارد و همچنین این موضوع که پشتوانه این ارز چه شرکتی و چه اشخاصی می باشند در قیمت این ارز و اعتبار این ارز تاثیر گذار می باشد.

اما موضوعی که مهم است این می باشد که تعدادی زیادی از ارزهایی که تولید می شوند فقط برای دزدی از جیب مردم دنیا که در اصطلاح به این ارزها اسکم گفته می شود. در نتیجه حتما باید دقت نمایید که در خرید  ارزهایی که هنوز در کیف پولهای معروف لیست نشده اند عجله نکنید و فریب تبلیغات این شرکت ها را نخورید و به وفور دیده شده که روی یک ارز تبلیغات زیادی انجام می شود ولی این ارز اسکم بوده و بعد از مقدار قابل توجهی فروش ناکهان به شدت نزول می کند….

این ارزها معمولا در کیف پول پنکیک سوآپ لیست می شوند که در خرید ارز دیجیتال  از کیف پول پنکیک سوپ حتما دقت نمایید.

اما علت اینکه قیمت ارزهای دیجیتال دارای نواسان بالایی می باشد علت های مختلفی را می توان ذکر کرد که یکی از این علت ها را در پارگراف بالا نوشته ایم اما در مورد علت های کلی نوسان ارز دیجیتال باید گفت که این ارز ها دارای پشت زمینه و دست های پشت پرده زیادی می باشد که سالم نیستند و با تصمیم گیریهایی قیمت ارز بالا و پایین شده و ابدا قابل پیشبینی دقیق و علمی نیست و در کل ورود به این بازار با ریسک بالایی همراه است و شما شاید مجبور باشید ارزهای خود را تا چند سال نیز نگهداری نمایید.

مرحله سوم از آموزش ارزدیجیتال: نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال

در بخش آموزش ارزهای دیجیتال به قسمت نحوه خرید ارز دیجیتال رسیدیم با ادامه مقاله آموزش آنلاین ارزهای دیجیتال با ما همراه باشید:

همانگونه که وقتی شما در یک بانک حساب باز میکنید و بانک به شما یک شماره حساب میدهد برای اینکه این شماره حساب را در اختیار دیگران قرار دهید تا بتوانند به این حساب پول واریز نمایید وقتی شما یک کیف پول داخل گوشی خود نصب مینمایید برای هر ارز دیجیتال که به وسیله این کیف پول ساپورت می شود یک شماره حساب به شما داده می شود که شما می توانید با ارائه این شماره حساب به دیگران درخواست واریز هر مقداری از آن ارز را به حساب خود خواهید داشت.

برای فروختن هر ارزی که خریداری کرده اید می توانید از طریق همان صرافی که اپ ان را نصب کرده اید اقدام نمایید و در بازار خرید و فروش که داخل هر صرافی وجود دارد اقدام به خرید و فروش آن ارز نمایید.

دقت نمایید که میزان خرید و فروش هر ارز در هر صرافی با توجه به تعداد یوزرهای هر صرافی متفاوت می باشد و در صرافی های معروف هم تعداد خرید و فروش بالاست و هم حجم بالایی از هر ارز خرید و فروش می شود.

از جمله صرافی هایی که در ایران بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد می توان به صرافی کوکین اشاره کرد که می توانید اپ این صرافی را از داخل فروشگاه گوگل دانلود نمایید

اگر بخواهید هر ارز دیجیتالی را بخرید ابتدا باید یک صرافی داخلی مراجعه نمایید ادرس شماره حساب ارز مورد نظر خود را و تعدادی که لازم دارید به او بدهید و سپس به مبلغ روز به او ریال بدهید تا او برای شما ارز مورد نظر را خریداری و به کیف پول شما انتقال دهد

البته روشی که اکثرا از آن استفاده می کنند به این صورت می باشد که شما ریال را به صرافی میدهید و صرافی برای شما ارز تتر که به آن ارز دیجیتال دلار میگویند خریداری و به کیف پول شما منتقل میکند. و شما با استفاده از تتر می توانید هر ارزی که دوست دارید را خریداری نمایید.

دقت نمایید که خرید و فروش ارز دیجیتال در اپ صرافی که روی گوشی خود نصب کرده اید با استفاده از تتر انجام می شود.یعنی وقتی ارزی را بخواهید داخل صرافی کوکوین بخرید باید تتر داشته باشید و اگر بخواهید همان از را در این صرافی بفروشید نیز به شما تتر تحویل می شود که در کیف پول شما داخل صرافی کوکوین ذخیره می شود.

 مرحله چهارم: آموزش نقد کردن ارزهای موجود در کیف پول

آموزش انواع تحلیل ها در بازار ارز دیجیتال

برای تحلیل بازارهای مالی دو تحلیل وجود دارد یکی تحلیل تکنیکال و دیگری تحلیل فاندامنتال که در تحلیل تکنیکال شما با استفاده از نمودارهای قیمت ارز در بازده زمانی های مختلفی به این نتیجه میرسید که این ارز در کوتاه مدت و بلند مدت چه وضعیتی خواهد داشت و در تحلیل فاندامنتال که به آن تحلیل بنیادی نیز گفته می شود شما بررسی می کنید که این ارز با توجه به تاریخچه ایجاد و همچنین تیم پشتیبانی آن و حامیانی که دارد و همچنین برنامه ریزیها برای آن ایا ارز مناسبی برای خرید می باشد یا خیر.

آموزش انواع نمودار در تحلیل تکنیکال

در تحلیل تکنیکال شما با نمودار ها سروکار دارید که در این قسمت از مقاله اموزش ارز دیجیتال به بررسی این نمودار ها و نحوه استفاده از این نمودار ها می پردازیم

آموزش ارز دیجیتال: معاملات فیوچر چیست؟

در بازار ارزهای دیجیتال دو مدل معامله وجود دارد یکی معامله اسپات و دیگری معاملات فیوچر، در معاملات اسپات شما مانند یک معامله معمولی یک ارز را خریداری می کنید و با بالا رفتن و پایین آمدن قیمت ارز سود یا ضرر میکنید و این بستگی به تحیلی شما و تجربه شما در بازار ارزهای دیجیتال دارد که بتوانید حدس بزنید این ارز ایا رشد می کند یا سقوط می کند

معاملات دیگری که در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد معاملات فیوچر می باشد که در این معاملات شما تعیین می کنید که روند قیمت ارز صعودی است یا نزولی و یک ضریب هم برای درصد سود و زیان خود تعیین میکنید. مثلا شما حدس میزنید که روند قیمت صعودی است اگر درست پیشبینی کرده باشید و روند قیمت صعودی باشد سود می کنید و اگر ضریب را هم روی 3 قرار داده باشید 3 برابر سود میکنید و اگر پیشبینی کنید روند قیمت نزولی است ولی روند صعودی باشد ضرر میکنید.. ولی اگر اشتباه پیشبینی کرده باشید و انقدر ضرر زیاد شود که کل پول شما تمام شود تمام سرمایه خود را از دست میدهید

دقت نمایید مه معاملات فیوچر بسیار پر ریسک می باشد و پشت پرده سالمی ندارد و بارها تجربه شده است که روند با صعود و نزول های ناگهانی ایجاد می شود که به نظر اینکار عمدا توسط پشت پرده ارزهای دیجیتال انجام میشود تا تمام کسانی که فیوچر زده اند لیکوید شوند!

منظور از لیکوید شدن در بازارهای دیجیتال چیست؟

وقتی شما در معاملات فیوچر شرکت میکنید و پیشبینی اشتباه انجام میدهید و این روند نزول یا صعود قیمت که با پیش بینی اشتباه شما همراه شده است انقدر ادامه پیدا کند که تمام پول شما تمام شود به این موضوع لیکوید شدن میگویند.

چگونه تتر را از حالت اسپات به فیوچر منتقل نماییم؟

همانگونه که می دانید داخل اپ صرافی ها شما چند منبع برای نگهداری تتر دارید که یکی از آنها منبع اسپات می باشد و دیگری منبع فیوچر. شما برای معاملات فیوچر از منبع پولی فیوچر باید استفاده نمایید که برای انتقال تتر از اسپات به فوچر کافیست گزینه ترنسفر را در صفحه اصلی اپ بزنید و مبلغ مورد نظر را بینی منبع مالی اسپات و فیوچر منتقل نمایید.

ایا صرافی های ارز دیجیتال که اپ دارند با هم فرقی دارند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت تفاوت زیادی بین صرافی ها ارز دیجیتال در کارکرد وجود ندارد ولی مهم این است که صرافی معتبر باشد و دارای یوزرهای زیادی باشد. به عنوان تجربه ای که کسانیکه در صرافی هات بیت عضو بوده می دانند این صرافی تا به حال چند بار در مقاطع حساس بسته شده است و باعث ضرر و زیان اعضای خود شده است که در میانگین سود خیلی خوبی بوده اند ولی به علت بسته بودن صرافی نتوانسته اند ارز خود را بفروشند

آموزش ارزهای دیجیتال: مزیت صرافی هات بیت چیست؟

اگر بخواهیم مزیتی را برای صرافی هات بیت قائل شویم این موضوع می باشد که در این صرافی ارزهایی وجود دارد که ارزهای خاص و البته پر ریسکی می باشند که شما برای خرید این ارزها فقط باید در این صرافی عضو شوید و در صرافی های دیگر این ارزها را پیدا نخواهید کرد.

ایا صرافی های ایرانی برای خرید و فروش مناسب می باشند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که اولا صرافی های ایرانی تمام ارزها را ساپورت نمیکنند و ضمنا دارای پشتیبانی قوی نمیباشند و این صرافی ها هم ممکن است در مقاطعی در دسترس نباشند مخصوصا برای کسانی که قصد ترید ارز دیجیتال را درارند اصلا مناسب نیستند

ضمنا این صرافی ها دارای اعضای کمی می باشند، در نتیجه شما ممکن است بخواهید در همین لحظه یک سکه را بفروشید ولی خریداری برای سکه شما نباشد.

منظور از ترید ارزهای دیجیتال در آموزش ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارزهای دیجیتال به معنای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با سودهای پایین و بالا می باشد. به این معنی که شما با ترید ارز دیجیتال با بررسی های علمی متوجه میشوید که چه ارزی را الان بخرید و حتی در بازده زمانی چند دقیقه بفروشید!

در این نوع از خرید و فروش ارز دیجیتال شما اگر با سرمایه خیلی بالا وارد بازار ارزهای دیجیتال شده باشید با کمی جا به جا شدن قیمت یک ارز می توانید یک سود خوبی داشته باشید و همچنین ممکن است با همین مقدار کم بالا پایین شدن قیمت ارز دچار ضرر شوید.

در نتیجه تریدر ارز دیجیتال کسی است که با بررسی نمودارها و تجربه به خرید و فروش ارز دیجیتال می پردازد

هولد کردن ارز دیجیتال به چه معناست؟

وفتی میگوییم کسی ارز دیجیتال را هولد می کند به این معنی است که با بررسی یک ارز دیجیتال به این نتیجه میرسد که این ارز در آینده رشد خوبی خواهد داشت در نتیجه این ارز را خریداری نموده و منتظر می ماند در بلند مدت قیمت این ارز بالا رفته و سود خوبی نصیبش شود البته ممکن است در بلند مدت هم این ارز بالا نرود و شما مجبور باشید چند سال صبر کرده و یا اینکه کلا متحمل ضرر و زیان شوید!

نحوه انتقال ارز دیجیتال به فرد دیگر چگونه است؟

شما ممکن است ارزی را در کیف پول خود داشته باشید و بخواهید این ارز را به کیف پول فرد دیگری انتقال دهید که برای انجام اینکارشما باید به قسمت withdrW کیف پول خود بروید و ارز مورد نظر را انتخاب نمایید و در مرحله بعد ادرس کیف پول ارز  مورد نظر برای طرف مقابل را وارد نمایید و در انتها با وارد کردن کدهای امنیتی و همچنین کدی که جیمیل شما ارسال می شود کار انتقال ارز دیجیتال را انجام دهید.

با چه مقدار سودی ارز خود را بفروشیم؟

منظور از ورود پلکانی برای خرید ارز دیجیتال چیست؟

ایا ممکن است یک ارز کلا صفر شود؟

در حال حاضر چه ارزهایی برای خرید خوب می باشند؟

ایا خرید و فروش ارزهای دیجیتال قانونی است؟

ایا خرید و فروش ارزهای دیجیتال حرام است؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت