آموزش تلگرام-صفر تا صد امکانات تلگرام

سپهر رستمی

مشاهده مشاور

امیر سخن صفت

مشاهده مشاور

 

در این بخش از وبسایت مشاوره تلفنی و آنلاین پاسخگو 24 قصد داریم به موضوع تلگرام و آموزش تلگرام بپردازیم و قصد داریم از سیر تا پیاز این اپلیکشن شبکه های اجتماعی را به شما آموزش دهیم.

با مطالعه این مقاله می توانید به هر آنچه در مورد تلگرام به آن احتیاج دارید را به دست آورید و احتمالا اموزش تلگرام دیگری در این زمنیه نیاز نخواهید داشت…

بخش اول آموزش تلگرام: تلگرام چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

تلگرام یک اپلیکیشن موبایل می باشد که زیر شاخه نرم افزارهای شبکه های اجتماعی می باشد که با نصب این نرم افزار می توانید به دنیای افرادی که این نرم افزار را روی گوشی خود دارند وارد شوید… شما با نصب این نرم افزار می توانید با تمام افرادی که این نرم افزار را نصب دارند چه جزو کانتکت های شما باشند و چه نباشند چت کنید و تماس صوتی برقرار نمایید.

می توانید برای آنها در محیط پی وی فیلم و صوت و عکس  بفرستید و همچنین از طرف انها همین موارد را دریافت نمایید.

به جرات می توان گفت تلگرام قویترین نرم افزار شبکه اجتماعی می باشد که در حال حاضر در دنیا فعال می باشد و منظور ما از قوی بودن یعنی با توجه به امکاناتی که این نرم افزار و البته کیفیتی که به کاربران می دهد قویترین نرم افزا شبکه اجتماعی می باشد. البته فراموش نکنید که فقط امکانات به تنهایی کافی نیست و این نرم افزار در کنار امکانات دارای کیفیت بالایی نیز می باشد.

بخش دوم از آموزش تلگرام: تلگرام دارای چه امکاناتی می باشد؟

در این بخش از آموزش تلگرام به این موضوع میپردازیم که این نرم افزار دارای چه امکاناتی می باشد و سپس در مراحل بعدی تک تک این امکانات را مورد بررسی قرار می دهیم:

1- در تلگرام شما می توانید به وسیله شماره همراه خود عضو شوید و برای اولین عضویت برای شما پیام کد یکبار مصرف ارسال می شود. ولی در آپدیت های جدید تلگرام به علت محدودیت هایی که برای این نرم افزار ایجاد شده است پس از اولین ورود از شما یک ایمیل نیز درخواست می شود برای اینکه در صورتیکه شما نتوانید پیام یکبار مصرف را دریافت نمایید به شما ایمیل شما کد را ارسال نماید تا برای ورود به تلگرام مشکلی برای شما به وجود نیاید.

این نکته را مدنظر داشته باشید که این مشکل فقط در ایران به خاطر ایجاد محدودیت برای ارسال کدهای ارسالی از تلگرام ایجاد شده است.

2- برقراری ارتباط با کانتکت ها:

دومین مورد از امکانات تلگرام این می باشد شما می توانید با کانتکت های گوشی خود چه شماره شما در گوشی طرف مقابل باشد یا نباشد ارتباط برقرار نمایید. این مورد از طریق ارسال پیام در پی وی افراد امکان پذیر می باشد.

3- عضویت در کانال هایی که دیگران ساخته اند:

در تلگرام این امکان وجود دارد که شما بتوانید برای خودتان کانال ایجاد نمایید و افراد را داخل کانال عضو نمایید و مطالبی که مدنظر شما اعم از فیلم و آهنگ و عکس را در کانال ارسال نمایید حال این کانال می تواند یک کانال سرگرمی باشد یا آموزشی و یا اینکه برای زمینه کاری خودتان کانال ایجاد نمایید.

نکته 1 در مورد کانال های تلگرام: شما وقتی یک کانال تلگرامی را میسازید این قابلیت را خواهید داشت که برای کانال خود یک لینک یکتا ایجاد نمایید و این لینک را برای دوستان و آشنایان خود که در تلگرام حضور دارند به صورت متنی در پی وی ارسال نمایید و آنها با کلیک بر روی این لینک می توانند در کانال شما عضو شوند. دقت نمایید که مشاهده کانال با عضویت در کانال متفاوت می باشد و وقتی روی لینک کلیک میکنند فقط کانال را مشاهده مینمایند ولی برای اینکه به صورت کامل عضو کانال شما شوند و هر پیامی که شما در کانال میگذارید را مشاهده نمایند با عضو کانال شوند.

نکته 2 در مورد کانال های تلگرام: ماهیتی که یک کانال تلگرام دارند اینکونه می باشد که این کانال یک مسیر یکطرفه می باشد و فقط کسی که کانال را ساخته است می تواند در کانال محتوا بگذارد و افرادی که عضو کانال هستند فقط می توانند محتواهایی بارگزاری شده توسط ادمین کانال را دانلود و مشاهده نمایند و روی لینک ها کلیک نمایند

نکته 3-آیا اعضای کانال می توانند در کانال تلگرام محتوا بارگذاری نمایند؟ پاسخ به این سوال در حالت عادی منفی می باشد و هیچ عضوی به صورت معمولی نمیتواند مطلبی را در کانال بارگزاری نماید ولی اگر سازنده کانال عضویت اعضا را از حالت عضویت معمولی به ادمین تغییر دهد این اعضا می توانند اقدام به گزاشتن پیام نمایند

نکته 4- دسترسی ادمین های کانال تلگرام در چه سطحی می باشد؟ سازنده کانال می تواند علاوه بر اینکه خودش ادمین کانال است به کانال تلگرامی ادمین نیز اضافه نماید که این ادمین ها می توانند دسترسی های مختلفی داشته باشند:

1- ادمین با قابلیت ارسال پست

2- ادمین با قابلیت ادیت پست

3- ادمین با قابلیت پاک کردن پست ها

4- ادمین با قابلیت ادیت اطلاعات کانال اعم از اسم و توضیحات

5- ادمین با قالبیت دعوت از دیگران بای عضویت در کانال تلگرام

6- ادمین با قابلیت مدیریت ویدئو چت

7- ادمین با قابلیت اضافه کردن ادمین های دیگر

نکته 5- تلگرام این قابلیت را به شما می دهد که بتوانید عضو یک کانال شوید ولی در عین حال برای شما نوتیفیکیشن های آن کانال نیاید. و علت این موضوع این می باشد که گاها تعداد این نوتیفیکیشن ها زیاد می شود و اذیت کننده می باشد.

آموزش تلگرام: قابلیت ساخت گروه در تلگرام:

یکی از قابلیت های دیگری که در اپلیکیشن تلگرام می توانیم به ان اشاره کنیم ساخت گروه می باشد. این ویژگهای از اینجهت جالب می باشد که این اپلیکیشن یک اپ رایگان می باشد و نکته جالب تر اینکه این اپ تبلغات اجباری نیز برای شما ندارد! در بخش های امنیتی آموزش تلگرام به این موضوع میپردازیم که چگونه است یک اپلیکیشن می تواند با این قدرت و با این همه امکانات رایگان باشد!

دقت نمایید که ساخت گروه مانند کانال رایگان بوده و تفاوت زیادی با کانال ندارد و مهمترین تفاوتی که یک کانال با گروه دارد این موضوع می باشد که کانال فقط ارتباط یکطرفه بوده ولی در گروه تمام اعضا می توانند پیام ارسال نمایند اما دقت نمایید که شما برای اعضا می توانید تعیین دسترسی انجام دهید که هریک از اعضا چه قدر دسترسی داشته باشند و به عنوان مثال عضو معمولی فقط قادر به ارسال پیام می باشد و نمیتواند پیامی را ادیت یا حذف نماید.

یا به عنوان مثال اعضا نتوانند لینک در گروه بفرستند و دیگر دسترسی هایی که شما می توانید به اعضای مختلف تخصیص دهید. اما امکانات جالب دیگری در گروه می توانید داشته باشید که در کانال نیست و احتیاجی هم به آن ندارید مثلا شما در گروه با استفاده از ربات های تلگرام می توانید تعیین کنید که هر فرد در دقیقه یا حتی در یک ساعت چند پیام می تواند ارسال نماید

آموزش تلگرام: ایجاد ویس چت و ویدئو چت در گروه!

یکی از امکانات فوق العاده تلگرام موضوع ایجاد ویس چت و ویدئو چت در تلگرام می باشد. به وسیله این دوقابلیت شما می توانید یک گروه تلگرامی را ایجاد نمایید و دوستان خود را در آن عضو نمایید و به صورت یک کنفرانس بزرگ به صورت صوتی و یا حتی تصویری شروع کنفرانس صوتی نمایید!

یکی دیگر از قابلیت هایی که در تلگرام ایجاد شده است این می باشد که شما می توانید تعیین کنید که پیام های تلگرام در چه بازده زمانی به صورت اتوماتیک پاک شود به این معنی که مثلا شما تعیین میکنید فقط پیام های 24 ساعت گذشته در گروه تلگرام باقی بماند و ماقبل آن پاک شود که از اینجهت کاربرد دارد که فضای بیهوده بابت وجود چت ها و مدیاهای گذشته گرفته نمی شود.

 

پیدا کردن افراد در دور اطراف شما که در تلگرام عضو می باشند!

یکی از قابلیت های دیگر تلگرام که شاید خیلی هم استفاده نشود پیدا کردن افرادی است که در نزدیکی شما می باشند و شما می توانیدآنها را پیدا نمایید. البته این قابلیت تلگرام یک قابلیت برای استفاده در کسب و کار هم می باشد که شما به عنوان فروشگاه در تلگرام ثبت نام نمایید و کسانی که در نزدیکی شما می باشند می توانند شما را پیدا نموده و از شما خرید نمایند

مهمترین ویژگی تلگرام و قابلیت فضای ابری….!

در این بخش از مقاله آموزش تلگرام یکی از مهمترین و قدرتمند ترین قابلیت های تلگرام را به شما معرفی میکنیم که این قابلیت فضای ابری تلگرام می باشد… این موضوع که وقتی شما فایلی را در تلگرام آپلود می نمایید به هیچ عنوان از بین نخواهد رفت مگر اینکه شما آن را از تلگرام پاک نمایید! البته در این حالت هم احتمالا تلگرام یک نسخه از آن را در سرور های خود نگهداری خواهد کرد!

اما در مقایسه با اپلیکیشن واتساپ که شما وقتی چیزی را آپلود می نمایید در فضای ابری ذخیره نمی شود و وقتی از گوشی شما پاک شود دیگر قابل دسترسی و دانلود نخواهد بود ولی در تلگرام شما هرچیزی را که در آن آپلود میکنید سالها بعد از آن نیز می توانید اقدام به دانلود نمودن آن نمایید.

تعیین یوزرنیم در تلگرام به چه کاری می آید؟

مورد بعدی که در مورد آموزش تلگرام می خواهیم در مورد آن با شما صحبت نماییم موضوع یوزرنیم و کاربرد آن در تلگرام می باشد.

شما وقتی برای خود در تلگرام یوزرنیم تعیین نکرده باشید با به تمام افرادی که میخواهند شما را در تلگرام پیدا نمایند و به شما پیام دهند شماره خود را بدهید تا شما را داخل کانتکت گوشی خود وارد نمایند تا بتوانند به شما پیام دهند اما افراد بسیار زیادی هستند که تمایل ندارند شماره خود را در اختیار دیگران قرار دهند در این حالت شما می توانید با تعیین یوزرنیم داخل تلگرام این یوزرنیم را در اختیار دیگران قرار دهید تا با سرچ کردن آن در تلگرام شما را پیدا نمایند.

توضیحات بخش privacy and security در تنظیمات تلگرام

در این بخش از مقاله آموزش تلگرام به قابلیت های موجود در بخش قوانین و امنیت تلگرام می پردازیم:

در این بخش شما میتوانید:

1-لیست بلاکی های شما و قابلیت بلاک و آنبلاک کردن دیگران

هر یوزری که دوست دارید را بلاک نمایید و همچنین لیست یوزرهایی که بلاک کرده اید را ببینید. به یاد داشته باشید یوزری را که شما بلاک می نمایید دیگر نمیتواند به شما پیامی بفرستد و تماس بگیرد و همچنین اطلاعات شما را ببیند.

همچنین در این بخش می توانید یوزرهایی را که قبلا بلاک کرده اید از حالت بلاک خارج نمایید.

2-توضیحات بخش devices و active session

در بخش devices شما می توانید دستگاههایی که در حال حاضر در تلگرام شما فعال می باشند و به اکانت تلگرام شما وارده شده اند را ببینید که این بخش کاربرد بسیار مهمی دارد که شما متوجه شوید آیا کسی بدون اجازه شما وارد اکانت تلگرام شما شده است یا خیر. همچنین شما در این بخش می توانید تمام دستگاه هایی که در این لحظه وارد اکانت شما شده اند را خارج نمایید.

نکته دیگری که در این بخش وجود دارد این مباشد که شما از این قسمت می توانید تلگرام را روی کامپیوتر بالا بیاورید با دکمه ای که در بخش برای desktop قرار داده شده است قابلیت سرچ کردن بارکد موجود در تلگرام دسکتاپ وجود خواهد داشن

همچنین با استفاده گزینه دیگری که در انتهای این بخش قرار داده شده است شما می توانید دستور دهید که به صورت اتوماتیک دستگاههایی که خیلی وقت است وارد تلگرام شما بوده و غیر فعال است از اکانت شما خارج شود.

3- قرار دادن پسورد امنیتی برای تلگرام

قسمت بعدی که در این قسمت وجود دارد موضوع قرار دادن پسورد می باشد که شما با قرار دادن پسوورد می توانید هر لحظه که دوست دارید با زدن دکمه قفل که در بالای چت های شما می باشد تلگرام را قفل نمایید و سپس با زدن رمز وارد اکانت تلگرام خود شوید.

4- تایید دو مرحله ای تلگرام

قابلیت بعدی در بخش قوانین و امنیت تلگرام تایید دو مرحله ای تلگرام می باشد که شما با این قابلیت می توانید رمزی را تعیین نمایید که هنگام ورود به تلگرام از شما پسووردی خواسته می شود که بعد از زدن این پسوورد می توانید وارد تلگرام خود شوید این قابلیت برای امنیت بیشتر اکانت شما می باشد که کسی به هیچ عنوان حتی با هک کردن نتواند وارد اکانت تلکرام شما شود.

5- پاک کردن پیام های قبلی

شما در تلگرام می توانید تعیین کنید که پیام ها برای چه بازده زمانی در چت های تلگرام شما باقی بماند به عنوان مثال شما می توانید تعیین نمایید که پیام های یک ماه پیش به قبل همگی پاک شوند.

6- نمایش یا عدم شماره موبایل شما

بسیاری از افراد هستند که دوست ندارند دیگران شماره موبایل آنها را در تلگرام مشاهده نمایند مخصوصا وقتی شما در گروه های تلگرامی عضو می باشید این قابلیت کاربرد مهمی دارد و وقتی کسی روی عکس اکانت شما کلیک میکند فقط بتواند یوزر نیم شما را ببینید و دیگر خبری از دیدن شماره شما نباشد. که شما می توانید در سه حالت این مورد را فعال نمایید یکی اینکه هیچکس نتواند شماره شما را ببینید. حالت بعدی اینکه فقط کانتکت های شما بتوانند شماره شما را ببینند. و حالت اول هم اینکه شماره موبایل شما برای همه قابل نمایش باشد

در این بخش امکان دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید فعال نمایید که اگر کسی شماره موبایل شما را داشت با سرچ نمودن بتواند شما را پیدا کند یا خیر که این مورد نیز دو حالت دارد یکی این قابلیت کلا غیر فعال باشد و حالت دوم اینکه فقط کانتکت های شما بتوانند سرچ کنند و حالت آخر اینکه هرکسی شماره شما را داشت بتواند شما را با شمارسرچ و پیدا نماید.

7- قابل نمایش بودن آخرین بازدید و آنلاین بودن شما

این قابلیت نیز برای این موضوع است که دیگران بتوانند ببینید که آخرین فعالیت شما در چه تاریخ و چه ساعتی بوده و همچنین در لحظه ای که آنلاین هستید این موضوع قابل دیدن باشد یا خیر.

8- قابل نمایش بودن عکس پروفایل برای چه کسانی؟

در این تنظیم از تلگرام نیز شما می توانید تعیین نمایید که عکس پروفایل شما برای چه کسانی قابل نمایش باشد که دارای 3 تنظیم می باشد. شما یا می توانید به گونه ای تنظیم نمایید که همه بتوانند عکس پروفایل شما را مشاهده نمایند. و یا اینکه تنظیم نمایید فقط کانتکت های شما بتوانند عکس پروفایل شما را مشاهده نمایند و یا اینکه هیچکس امکان دیدن عکس پروفایل شما را نداشته باشد.

9- امکان فورواد نمودن پیام های شما در تلگرام: آری یا خیر؟

یکی از امکاناتی که در آپدیت های جدید تلگرام اضافه شده است این می باشد که شما اجازه ندهید کسی پیام های شما را فوروارد نماید که این قابلیت از طریق تنظیمات تلگرام امکان پذیر است

امکان برقرار تماس توسط دیگران با شما

شما می توانید این محددیت را برای دیگران بگذارید که کسی نتواند با شما تماس تلفنی از طریق تلگرام برقرار نماید.

آیا دیگران بتوانند شما را در کانال ها و گروه های دیر عضو کنند؟

این یکی از تنظیمات مهم امنیتی تلگرام می باشد که با انجام این تنظیم می توانید اجازه ندهید کسی شما را بدون اجازه شما در گروه های تلگرامی عضو نماید البته این امکان وجود دارد که شما به کانتکت های خود این اجازه را بدهید و یا اینکه به همه این اجازه را بدهید غیر از تعداد افراد خاصی.

حذف کردن کانتکت های همگام سازی شده

یکی از مشکلاتی که برای خیلی از کسانیکه از تلگرام استفاده می کنند به وجود آمد این موضوع بود که وقتی شما یک تلگرام دیگر را در گوشی خود وارد میشدید ناخودآکاه کل کانتکت های آن تلگرام برای گوشی شما نیز اضافه میشد ولی در آپدیت ها جدید دو امکان به آنها اضافه شده است یکی اینکه وقتی شما بخواهید یک اکانت دیگر را داخل گوشی بالا بیاورید از شما میپرسد که مخاطبین سینک بشود یا خیر و دوم اینکه اگر به اشتباه مخاطبین سینک شده باشد شما می توانید کل مخاطبین سینک شده را به حالت دیفالت برگردانید.

آموزش تلگرام: معرفی بخش data and storage  در تلگرام

1- بخش storage usage: این بخش که اولین بخش از تنظیمات بخش data and storage می باشد به شما ریز فضایی که در بخش های مختلف تلگرام در  گوشی شما اشغال شده است را نمایش میدهد.

به عنوان مثال چقدر داکیومنت در گوشی شما حافظه اشغال کرده است و یا اینکه استیکر ها و ایموجی ها چقدر فضا اشغال کرده اند؟  میزان حجم ویدئوها و مابقی موارد…

اما در زیر آن دکمه ای وجود دارد که با زدن روی آن کش تلگرام را که حاوی فایل های اضافی است را می توانید حذف نمایید.

در زیر این قسمت نیز می توانید تعیین کنید کش قسمت های مختلف تلگرام هر چند وقت یکبار به صورت اتوماتیک حذف شود.

2- بخش data usage: این بخش نیز به میزان مصرف دیتای اینترنت که توسط بخش های مختلف تلگرام انجام شده است اختصاص دارد یعنی شما با این بخش می توانید متوجه شوید که چه قدر دیتا دانلود و چه قدر آپلود کرده اید و همچنین این حجم ها برای چه نوع فایل هایی بوده است مثلا برای آپلود و دانلود عکس ها بوده یا برای فیلم ها و فایل و… در انتهای این بخش نیز می توانید با زدن دکمه ریست میتوانید همه را ریست نمایید تا از حالا به بعد میزان مصرف دیتا را داشته باشید

3- بخش automatic media download:

در این بخش می توانید تنظیم نمایید به محض اینکه وارد چت های تلگرام شدید آیا محتوای این چت های به صورت اتوماتیک دانلود شود یا خیر که در ادامه مقاله آموزش تلگرام زیر گزینه های این بخش را مورد بررسی قرار میدهیم:

در اولین قسمت شما میتوانید این گزینه را فعال نمایید که هنگام استفاده از دیتای موبایل محتوای عکس و فیلم و چت ها اتوماتیک دانلود شود یا خیر.

در تنظیم بعدی می توانید تنظیم نمایید که وقتی که گوشی شما به وای فای وصل بود ایا این محتواها به صورت اتوماتیک دانلود شود یا خیر

در اخرین قسمت هم میتوانید تنظیم نمایید که در هنگامیکه اینترنت شما روی رومینگ است تنظیمات دانلود اتوماتیک به چه صورت باشد.

4- تنظیم sae to gallery:

تنظیم دیگری که باز هم در آپدیت های جدید تلگرام اضافه شده است این می باشد که محتوای هایی که دانلود میکنید داخل گالری ذخیره شود یا خیر کخ در حالت های مختلف می تواندی این تنظیم را انجام دهید که این مورد نیز 3 حالت دارد : اولین حالت این می باشد که محتواهای چت های خصوصی در گالری ذخیره شود یا خیر –  دومین حالت این می باشد که محتوای گروه ها در گالری ذخیره شود یا خیر –  و آخرین حالت این می باشد که محتوای کانال در گالری ذخیره شود یا خیر

5- بخش autiplay media:

در تنظیمات این بخش می توانید مشخص نمایید که گیف ها و ویدئوها بعد از دانلود به صورت اتوماتیک اجرا شود و یا اینکه هر وقت شما روی آنها کلیک کردید به صورت اتوماتیک دانلود شود.

6- calls:

در این بخش می توانید کیفیت صدا را هنگام مکالمه تنظیم نمایید. این تنظیم برای این می باشد که میزان حجم مصرفی را کاهش دهید. که باز هم این مورد برای حالت های مختلفی که گوشی موبایل شما به اینترنت وصل می باشد متفاوت می باشد. یعنی در حالت های دیتای گوشی – وای فای . رومینگ و یا همشه!

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت