آموزش سئو – آموزش آنلاین سئو و بهینه سازی سایت-توضیح کامل آپدیت 1401

امیر سخن صفت

مشاهده مشاور

وحید ارجمند

مشاهده مشاور

در این بخش از سایت مشاوره تلفنی و آنلاین پاسخگو 24  قصد داریم در مورد سئو و بهینه سازی سایت و همچنین آموزشهای مربوط به سئو بپردازیم. آموزش سئو با توجه به این که از جمله تخصص های بسیار مهم در حوزه آی تی می باشد پیشنهاد می شود حتما این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

سئو بهینه سازی سایت چیست؟

در اولین قدم برای شروع آموزش سئو وبسایت باید به بررسی این موضوع بپردازیم که سئو چیست و چه کاربردی دارد. سئو مخفف کلمه search engin optimization می باشد که همانگونه که میبینید معنی این جمله یعنی بهینه سازی جهت موتورهای جست و جو می باشد که در ادامه مقاله در مورد این موضوع مواردی را عنوان خواهیم کرد و به همچنین به انواع سئو و بهینه سازی سایت و روشهای درست و غلط اشاره خواهیم کرد.

یکی از سایت هایی که هر فردی که با اینترنت اشنایی پیدا مینماید احتمالا اولین سایتی که وارد آن می شود سایت گوگل می باشد که پایه و اصول سئو نیز بر اساس این سایت و قوانین و الگوریتم های این سایت پایه ریزی شده است و هرکسی که قرار است در بازار سئو وارد شود باید با این قوانین آشنا باشد تا بتواند خود را به الگوریتم های گوگل نزدیک تر نماید.

اما سوالی که اینجا مطرح می شود این است که گوگل دقیقا چه کاری انجام می دهد و ما برای آموزش سئو چرا باید تابع قوانین این سایت باشیم.در توضیح این موضوع با اولا بررسی نماییم گوگل دقیقا چه کاری انجام میدهد ولی باید این مورد را در ذهن خود داشته باشید که این قابلیت که گوگل که با جست و جو می توانید به سایت های دیگر دسترسی داشته باشید یکی از خدمات سایت گوگل می باشد و این سایت دارای خدمات بسیار زیاد دیگری می باشد.

گوگل یک موتور جست و جو می باشد به این معنی که این سایت با استفاده از سرور های بسیار قدرتمندی که در سراسر دنیا دارد این توانایی را دارد که باطراحی ربات های جست و جو گر روزانه به تمام سایت هایی که در سراسر دنیا روی هاست های مختلف اطلاعاتی را وارد می نمایند جست و جو نماید در نتیجه روزانه از تغییراتی که در سایت ها اعمال شده است مطلع می شود.

این موضوع باعث می شود حتی شما اگر مقاله ای در سایت خود ماهها پیش بارگذاری کرده اید و دوباره آن را ادیت نمایید گوگل از ویرایش جدید مطلع خواهد شد و این ادیت را برای رتبه بندی مقالات لحاظ خواهد نمود.

با توجه مواردی که بالاتر گفته شد گوگل برای خود و کسانیکه قرار است از بستر گوگل استفاده نمایند قوانینی را لحاظ می نماید که طبق این قوانین رتبه بندی می شوند و شما اگر بخواهید سایت شما رتبه بهتری در نتایج جست و جوی گوگل داشته باشد باید طبق ضوابط گوگل سایت خود را بهینه سازی نمایید

تفاوت سئو با گوگل ادوردز چیست؟

اما موضوع بعدی قبل از اینکه وارد مباحث تخصصی آموزش سئو شویم باید با آنها اشنا شویم این موضوع می باشد که چه فرقی بین سایت های سئو شده و سایت هایی که با ارائه هزینه در نتایج اول گوگل نمایش داده می شوند وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت وقتی شما با استفاده از تخصص سئو سایت خود را جهت موتور جست و جوی گوگل بهینه مینمایید یک برنامه ریزی برای سایت خود انجام داده اید که این سایت در چه حوزه ای فعالیت می نماید و در چه موضوعاتی باید از گوگل ورودی بگیرید و هرکدام از این موضوعات در چه کلمات و عناوینی در گوگل سرچ می شوند و سپس شروع به انجام کارهای تخصصی سئو می نمایید که یکی از مهمترین کارها تولید محتوا می باشد.

بعد از اینکه شما شروع به سئوی سایت خود می نمایید و اگر اینکار را با اصول آموزش سئو انجام دهید بعد از مدتی سایت شما کم کم در کلمات کلیدی ای که به صورت صحیح تولید محتوا روی آنها انجام شده است در گوگل بالا می آید و این موضوعات و کلمات کلیدی هیچ محدودیتی ندارند و خود گوگل نیز ممکن است حتی سایت شما را در کلمات کلیدی مشابه دیگری که خودتان هم برنامه ای روی آنها نداشته اید بالا می آورد اما در بخش آموزش آنلاین سئو این مورد به شما گفته خواهد شد که در بهش تولید محتوا حتما باید جست و جوی کلمات کلیدی خوبی انجام شود و تمام کلمات مشابه در مقاله به کار برده شود.

اگر طبق اصول سئو پیش رفته باشید سایت شما ورودی های خیلی زیادی خواهد گرفت البته ممکن است تمام ورودی ها برای بیزنش شما مشتری نشوند

اما در تبلیغات گوگل شما به گوگل به دلار پول واریز می کنید که در فلان کلمه درصورت سرچ مشتری سایت شما را در نتایج بالای گوگل نمایش دهد. اما این موضوع چند ضعف نسبت به سئو دارد.

در صورتیکه شما دوره های سئو را به خوبی بگذرانید و بتوانید سایت را به صورت کاملا استاندارد سئو نمایید اولا بابت کلیک هایی که روی سایت شما می شود لازم نیست هیچ هزینه ای را بدهید و در واقع با یکبار سئو اصولی و پشتیبانی خوب از وبسایت همیشه جزو نتایج بالای گوگل خواهید بود. برعکس گوگل ادوردز که شما باید تا ابد بابت کلیک هایی که روی سایت شما می شود هزینه پرداخت نمایید.

در سئوی استاندار شما در تعداد زیادی کلمات کلیدی بالا خواهید بود و هرچه ایت کلمات بیشتر باشد ورودی های بیشتری خواهید گرفت اما در تبلیغات گوگل شما به خاطر هزینه های هر کلیک نمیتوانید هر آنچه دوست دارید را به عنوان کلمات کلیدی معرفی نمایید و در نتیجه مجبور هستید فقط یک سری کلمات را تعریف نمایید که هزینه های اضافی نداشته باشید

مزایای آموزش سئو نسبت به تبلغات چه می باشد

یک موضوعی که همیشه در تبلیغات و بازاریابی مطرح می باشد ای موضوع می باشد که وقتی شما هزینه ای را انجام میدهید تا محصول خود را تبلیغ نمایید باید حتما بتوانید مشتری را مجاب کنید که از شما خرید نماید و همچنین چون شما به دنبال مشتری رفته اید از لحاظ روانشناسی بازاریابی اکثر مشتری ها تمایل کمتری برای استفاده از خدمات شما نشان خواهند تا نسبت به زمانی که مشتری با تلاش خود شما را پیدا کرده باشد. از اینرو سئو و بهینه سازی سایت یکی از بهترین روش های بازاریابی می باشد که به همین خاطر آموزش آنلاین سئ و بهینه سازی برای کسانی که قصد دارند کار دیجیتال مارکتینگ را انجام دهند بسیار ضروری می باشد.

مهمترین قدم ها در آموزش سئو چیست؟سئو از کجا آغاز می شود؟

در این قسمت از مقاله آموزش آنلاین سئو وبسایت های اینترنتی قصد داریم پله به پله شما را با بهترین روش های سئو نمودن سایت آشنا نماییم و شما اگر این مراحل را کامل انجام دهید به طور قطع می توانیم بگوییم تا 70 درصد از کارهای سئو را انجام داده اید:

1-انتخاب دامنه مناسب اولین قدم برای سئو سای

شاید در نظر شما این باید که  ما باید یک سایت با هر دامنه ای که دوست داشتیم طراحی کنیم و بعد از آن شروع به انجام کارهای سئو روی سایت خود نماییم که این مورد بسیار اشتباه می باشد… خیلی از افرادی که وارد بازار کار سئو شده اند همین طرز فکر را دارند ولی بعدا خواهند دید که زحماتی که برای سئو سایت خود کشیده اند انگونه که باید و شاید جواب نداده است.

در آموزش سئو و بهینه سازی اولین قدم برای استارت کار سئو موضوع انتخاب دامنه سایت شما می باشد… در انتخاب دامنه نکاتی وجود دارد که در این قسمت به آنها اشاره میکنیم:

اولین نکته برای انتخاب دامنه که بتواند به سئو سایت شما کمک کند این موضوع ی باشد که دامنه تا جایی که میتوانید نباید بلند باشد البته این به این معنی نیست که سایت هایی که دامنه بلند دارند سئو نمیشود!

دومین نکته برا انتخاب دامنه معنادارد بودن دامنه می باشد که این موضوع کمی سخت می باشد زیرا چون ما به زبان فارسی تکلم میکنیم اینکه دامنه ها دارای معنی باشد کمی مشکل می باشد ولی اگر بتوانید دامنه معنادار به انگیسی انتخاب نمایید تاثیر خواهد داشت

2-انتخاب هاستینگ مناسب دومین قدم در آموزش سئو سایت ها

قدم دوم که در بحث آموزش سئو سایت به تمام دانشجویان گفته می شود انتخاب هاستینگ مناسب برای سایت می باشد و علت این موضوع این میباشد که هاست هایی که آپتایم بالایی ندارند معمولا با قطعی هایی مواجه هستند که این در سئو سایت تاثیر گذار می باشد. همچنین هاست هایی که منابع سخت افزاری پایینی دارند مشکل کندی سایت را به همراه خواهند داشت که این موضوع تاثیر مهمی در سئوی سایت شما خواهد داشت.و یا اینکه دارای محدودیت پهنای باند هستند معمولا مشکل ساز می شوند و با پایان پهنای باند سایت شما از دسترس خارح می شوند.

3- طراحی مناسب، شکیل، ساده و با سرعت بالای سایت

سومین قدم برای اینکه بتوانید یک سایت با سئوی خوب داشته باشید موضوع طراحی سایت می باشد که در بخش آموزش طراحی سایت می توانید در این زمینه به صورت تلفنی از مشاوران مرکز پاسخگو 24 کمک بگیرید.

اما شاید در دید کسانی که کار سئو را به صورت تخصصی انجام نمیدهند این موضوع به نظر بیاید که سایت هر طوری که طراحی شده باشد ربطی به سئوی سایت ندارد و خدمات و کلیه کارهای سئو سایت جدای از طراحی سایت می باشد که این باور بسیار غلط می باشد….

در این بخش از آموزش آنلاین سئو سایت میخواهیم نکاتی را در طراحی سایت به شما گوشزد نماییم:

اولا اگر شما میخواهید سایتی را طراحی نمایید که بعدا بتوانید یک سئوی خوب روی آن انجام دهید باید دقت نمایید اولین فاکتور یک سایت خوب این می باشد که این سایت باید یوزر فرندلی باشد و این به این معنی می باشد که وقتی یک کاربر وارد سایت شما می شود از محیط سایت خوشش بیاید و به راحتی بتواند به آنچه نیاز دارد دستیابی پیدا کند

دومین نکته در طراحی سایت گرافیک جذاب و در عین حال ساده سایت باید باشد که مشتری از این محیط دلزده نشود

سومین نکته که در کلاسهای آموزش سئو گفته می شود سرعت سایت می باشد. اگر کدنویسی و طراحی سایت شما به گونه ای باشد که برای لود سایت مشتری مجبور باشد تایم زیادی را بگذراند و یا اینکه بخواهد از صفحه ای به صفحه دیگر برود مجبور باشد تایم زیادی را بکذارد احتمال دارد کلا از سایت شما خارج شود

چهارمین نکته در مباحث آموزشهای طراحی و سئو سایت موضوع مرتب و منظم بودن سایت در تمام صفحات می باشد چراکه سایت شما ویترین کار شما می باشد و شما باید دقت نمایید بسیاری از مشتری ها اعتماد به سایت شما نخواهند کرد در سایت شما به هم ریختگی را مشاهده نمایند.

سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید چیست و چه فرقی با هم دارند

حتما در مقالات آموزشی سئو و بهینه سازی سایت این دو کلید واژه به نظ شما رسیده باشد که بعضی از سئوکاران اقدام به سئوی کلاه سیاه می نمایند و ممکن است برای سایت شما خطرناک باشد و بعد از مدتی گوگل حتی گوگل سایت شما را پنالتی نماید که در مورد موضوع پنالتی شدن سایت توسط گوگل نیز صحبت هایی را انجام خواهیم داد. اما در این بخش از آموزش سئو می خواهیم به شما تفاوت های سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید را بگوییم

اگر بخواهیم دقیق متوجه این دو مدل از سئو شویم یک مثال برای شما می زنم شما ممکن است

در سئو کلاه سیاه شخصی که قصد انجام سئو را دارد با توجه به ضوابط و قوانینی که گوگل دارد از راههای غیر استاندارد اقدام به گول زدن گوگل میکند و این باعث می شود که سایت شما در اکثر موارد برای مدت کوتاهی بالا امده و بعد از اینکه گوگل متوجه این امر شد سایت را پنالتی میکند

البته بعضی از سئوکاران حرفه ای ممکن است از هر دو روش سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید استفاده نمایند و موفقیت های خوبی هم کسب نمایند اما این مورد هم خودش ممکن است با ریسک همراه باشد و انجام اینکار نیاز به تجربه بسیار بالایی در سئو نمودن سایت ها دارد و قطعا قبلا سایت هایی را این سئو کار بابت اشتباهات از دست داده است و الان با تجربه خیلی بالا هر دو مدل سئو را در کنار هم پیاده می نماید

اما کارهایی که در سئو کلاه سیاه انجام می شود می توان به خرید لینک های خارجی – خرید کلیک های واقعی و فیک – استفاده از مقالات دیگر سایت ها با ادیت مختصر و موارد این چنینی اشاره کرد.

آموزش سئو: موضوع پنالتی شدن سایت ها

اگر شما در سئو نمودن سایت خود از روش هایی استفاده نمایید که یکی از این روش ها استفاده از محتواهای کپی میباشد و گوگل با ربات های قوی ای که دارد متوجه این موضوع شود به دامنه سایت شما رتبه منفی می دهد و در نتیجه سایت شما از نتایج جست و جور گوگل یا حذف می شود و یا اینکه در بسیاری از نتایج رتبه خود را از دست خواهد داد.

محتوای یونیک و استاندار چیست و چگونه باید نوشته شود؟

یکی از مهمترین قسمت های اموزش سئو موضوع تولید محتوا می باشد که در اصطلاح به آن پادشاه سئو گقته می شود.اما تولید محتوا با توجه به الگوریتم های گوگل در سالهای اخیر بسیار رقابتی تر شده و در سالهای های قبل معمولا با ایجاد محتواهای نسبتا ساده شما میتوانستید در نتایج گوگل رتبه کسب نمایید اما در چند سال گذشته با توجه به اینکه برای گوگل برای مشتری هایی که در گوگل درخواست خود را ثبت مینمایند ارزش قائل بوده و باید بهترین نتایج و بهترین سایت ها برای آنها نمایش داده شود فقط سایتهایی را به الگوریتم گوگل را رعایت کرده باشند در نتایج گوگل بالا خواهند بود.

از اینرو آموزش تولید محتوای استاندارد و سئو شده از اهمیت بسیار بالایی در بین آموزشهای سئو دارد و شما باید حتما ریز به ریز نکات را در تولید محتوا رعایت نمایید:

1- اولین نکته در تولید محتوا این می باشد که شما واقعا باید محتوا را تولید نمایید و یا نهایتا با کسب اطلاعات از دیگر سایت خودتان شروع به نوشتن محتوا نمایید و دقت نمایید که بدترین چیز برای سئوی سایت شما موضوع استفاده از محتوای دیگر سایت یا در اصطلاح محتوای کپی می باشد

2- محتوایی که تولید میکنید باید دارای مقدمه – خلاصه – متن اصلی و بخش پایانی باشد

3- برای ایجاد محتوا باید حتما جست و جوی کلمه کلیدی انجام شده باشد و بین 2تا 3 درصد از مقاله شامل کلمات کلیدی باشد و نحوه به کار بردن کلمات کلیدی نیز مهم می باشد

4- در بارگذاری مقاله باید حتما از عکس استفاده نمایید و حداقل 4 عکس در مقاله قرار دهید که برند شما نیز در عکس موجود باشد

5- باید از مقالات دیگر به این مقاله لینک دهید یعنی در مقالات دیگر کلمه کلیدی های این مقاله را به کار میبرید و به این مقاله لینک میکنید

6- برای عکس ها اسم مرتبط و alt قرار دهید

7- نوع نگارش مقاله باید روان و خوب باشد و سعی کنید در مقاله به جزئیات نیز اشاره نمایید

جست و جوی کلمات کلیدی چگونه است؟ و چه قدر مهم می باشد

یکی از مهمترین مباحث در آموزش سئو و بهینه سازی سایت موضوع جست و جوی کلمات کلیدی می باشد که در این بخش از مقاله به آن اشاره میکنیم.

شما وقتی قرار است یک سایت را سئو نمایید باید ابتدا زمینه کاری این سایت را از مشتری پرسیده و با توجه به ابزارهایی که در ادامه یکی دو تا از این ابزارها را برای شما معرفی میکنیم ببینید با توجه به این زمینه کاری چه عناوینی بیشتر سرچ می شود و در نتیجه ر چه عناوینی باید تولید محتوا انجام دهید. البته دقت نمایید که وقتی شما یک عنوان را برای تولید محتوا انتخاب می نمایید در مقاله باید از زیر عنوان هایی نیز استفاده نمایید که به آنها h2 گفته می شود.

یکی از این ابزارها خود گوگل می باشد که با ترفند هایی شما می توانید به دست بیاورید که مردم چه چیزی را سرچ میکنند. وقتی شما عنوانی را در  گوگل سرچ می نمایید خود گوگل پیشنهاداتی را به شما ارائه خواهد داد که چه موارد دیگری نیز در این حوزه سرچ شده است و شما می توانید تصمیم بگیرید گه این عناوین را می توانید به عنوان یک عنوان اصلی استفاده نمایید و یا اینکه می توانید داخل مقاله به عنوان زیر عنوان استفاده نمایید

دقت نمایید همین موضوع بسیار  مهم می باشد و شما حتما باید بررسی نمایید که سایت های دیگر چه کار انجام داده اند و اگر در سایت های رقیب برای هرکدام از این عناوین یک مقاله جدا ایجاد شده است شما نیز همینگار را انجام دهید البته این موضوع اجباری نیست و اگر این عناوین به صورت حرفه ای در مقاله به کار برده شود و سایت شما از قدرت خوبی در نتایج گوگل برخوردار باشد می توانید این مقاله را در چندین عنوان بالا بیاورید

تکنیک دیگری که در جست و جوی کلمات کلیدی در گوگل می توان استفاه کرد استفاده از پیشوند ها و پسوندها قبل از عنوان اصلی می باشد گه با استفاده هوشمندانه از پسوند و پیشوند ها می توانید به نتایج جالبی برای به دست آوردن کلمات کلیدی برسید که سعی می کنیم این مورد را در مقاله ای جدا با مثال برای شما بازگو نماییم

اما ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که شما با استفاه از این ابزارها می توانید برای نوشتن مقالات و جست و جوی کلمات کلیدی استفاده نمایید که یکی از بهترین ابزارها سایت kwfinder می باشد که البته این سایت رایگان نمی باشد و شما باید حتما اکانت این سایت را خریداری نمایید. البته بعداد محدودی کلمه کلیدی را در این سایت می توانید به صورت رایگان سرچ نمایید

بعد از عضویت در این سایت یک فیلدی برای سرچ برای شما می آورد که با سرچ کلمه کلیدی در این فیلد پیشنهاداتی به شما ارائه می شود که میتوانید به عنوان کلمه کلیدی اصلی استفاده نمایید

همچنین سایت های دیگر مانند موز نیز وجود دارد. که اینها نیز پولی می باشند.

همچنین خود گوگل ابزاری دارد با عنوان گوگل ترند که می توانید با جست و جوی کلمه کلیدی مورد نظر ببینید که هر کلمه کلیدی چه قدر سرچ دارد.

آموزش سئو مبحث سئو داخلی و سئو خارجی

امام شاید واژه های دیگری که در بحث سئو با ان اشنا شده باشید موضوع سئو داخلی و سئو خارجی می باشد که در این قسمت از دوره آموزش سئو به باز کردن این دو مورد می پردازیم:

سئو داخلی چیست و چگونه باید انجام شود؟

یکی مهترین بخش ها در سئوی سایتها موضوع سئوی داخلی می باشد. به کلیه فعالیت هایی که در داخل سایت برای سئو نمودن سایت ها انجام می شود سئوی داخلی گفته می شود که به صورت تیتر وار اگر بخواهیم به آن بپردازیم موارد زیر می باشد:

1- طراحی استاندارد سایت

2- ایجاد صفحه اصلی استاندارد و با محتوای صحیح

3- ایحاد صفحات جانبی استاندارد و سئو شده مانند تماس با ما

4- تحقیق حرفه ای کلمه کلیدی

5- ایجاد محتوا ها با استفاده از کلمات کلیدی

6- لینک دهی داخلی

و….

سئو خارجی چیست و چه قدر مهم می باشد و چگونه باید انجام شود؟

به کلیه فعالیت هایی که برای قدرت گرفتن سایت خارج از سایت انجام می شود سئو خارجی گفته می شود که در ادامه مقاله آموزش تخصصی سئو به این موارد میپردازیم:

1- بررسی رقبا

2- ایجاد بک لینک در سایتهای معتبر

3- خرید ریپورتاژ آگهی

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت