تیزر موشن گرافیک-ساخت تیزر موشن گرافیک

در طول سال‌های اخیر روش‌های تبلیغاتی هم دستخوش تغییرات فراوانی شده است. این روزها دیگر استفاده از تراکت‌های تبلیغاتی یا بنرهایی که بر روی دیوار نصب می‌شوند محبوبیت زیادی ندارند. روش‌ها و سبک‌های دیجیتالی توسعه پیدا کرده‌اند که می‌توانند در حین جذابیت کاربردی هم باشند و نگاه مخاطب را از آنِ خود کنند. در میان روش‌های مختلفی که برای انتقال پیام و مفهوم‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند تیزر موشن گرافیک طرفداران خاص خود را دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این محتواهای ویدئویی بهتر در ذهن مخاطب می‌مانند و می‌توانند محبوبیت شما را تا حد زیادی افزایش دهند. مطالعاتی که بر روی محتواهای ویدئویی انجام شده است هم بر روی این نکات صحه می‌گذارند و بر این باورند که استفاده از ویدئو می‌تواند آگاهی از برند شما را افزایش دهد و زمان ماندگاری کاربر بر روی سایت را افزایش دهد.

تیزر موشن گرافیک چیست؟

 

تیزر موشن گرافیک

اگر بخواهیم به زبان ساده صحبت کنیم موشن گرافیک‌ها منابع عالی داستان‌سرایی هستند که تلاش می‌کنند قدرت انیمیشن و طراحی گرافیک را با هم ادغام کنند. این عناصر به عنوان طراحی انیمیشنی نه تنها از عناصر بصری ساده همچون متن، اشکال مختلف و تصاویر استفاده می‌کنند بلکه از موارد صوتی هم بهره می‌برند تا بتوانند به یادماندنی‌تر باشند و ایده‌های موجود را به بهترین شکل ممکن به گوش مخاطب برسانند.

موشن گرافیک‌ها نوعی انیمیشن محسوب می‌شوند و در خود عناصر گرافیکی متحرک را دارند. این ویدئوها تلاش می‌کنند پیام و محتوایی که شما دارید را به شکل عناصر متحرک به مخاطب منتقل کنند. این عناصر ویدئویی به گونه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که می‌توانند با متحرک سازی عناصر گرافیکی داستانی را برای مخاطب بگویند و ارتباط معناداری با او برقرار کنند. محصول نهایی که شما از موشن گرافیک می‌بینید یک فایل ویدئویی جذاب و به یادماندنی است که در ساخت آن از صدا، عناصر بصری، شخصیت‌های کارتونی متفاوت، تایپوگرافی و اینفوگرافیک‌های منحصربه‌فرد استفاده شده است.

موشن گرافیک در چه حوزه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

زمانی که تصمیم می‌گیریم ایده‌ یا نظری را با مخاطب خود به اشتراک بگذاریم انتخاب‌های متعددی پیش رو خواهیم داشت. در دنیای دیجیتال روش‌ها و ابزارهای متفاوتی برای اشتراک‌گذاری یک محتوا وجود دارد و هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

با اینحال استفاده از موشن گرافیک‌ها محبوب‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. این روشِ جذاب و البته محبوب باعث می‌شود پیام شما شکل و شمایل زیباتری به خود بگیرد و انتقال مفهوم به شیوه ماندگارتری انجام شود. حالا سوال اینجاست که ما در چه حوزه‌هایی می‌توانیم از موشن گرافی استفاده کنیم و دست به تهیه تیزر بزنیم؟ بیایید با هم پاسخ این سوال را مرور کنیم.

به اشتراک‌گذاری اطلاعات

به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌خواهید پیام یا اطلاعاتی که در چنته دارید را با مخاطبان‌تان مشترک شوید؟ بله می‌توانید انیمیشن بسازید یا اینفوگرافیک تهیه کنید. اما آیا همیشه قادر به استفاده از چنین عناصری هستید؟ معلوم است که نه. موشن گرافی‌ها بهترین و اسان‌ترین روش برای انتقال اطلاعات شما هستند. از طریق این روش می‌توانید ایده‌های بزرگ و کوچک‌تان به انیمیشن تبدیل کنید و با اضافه کردن عناصر صوتی و سایر ویژگی‌ها پیام‌تان را به مخاطب برسانید. این عناصر به گونه‌ای طراحی می‌شوند که توسط مخاطب قابل پذیرش و قابل درک هستند.

ساخت لوگوهای گرافیکی

لوگوها هویت برند شما هستند. برای اینکه بتوانید هویت‌تان را آنگونه که هست به مخاطب نشان دهید روش‌های زیادی پیش رو دارید. می‌دانستید که استفاده از انیمیشن در طراحی لوگو چقدر می‌تواند جذاب و چشم‌نواز باشد؟ این هم یکی دیگر از کاربردهای موشن گرافی است.

 تهیه پست برای رسانه‌های اجتماعی

کمتر برند و شرکتی را می‌بینید که این روزها برای جذب مخاطب دست به دامن شبکه‌های اجتماعی نشده باشد. با رشد روزافزون اینترنت و محبوبیت رسانه‌های اجتماعی مختلف، تمایل برندها برای حضور در این بسترها هم افزایش یافته است. این روزها رسانه‌های اجتماعی به مامنی مناسب برای اشتراک اخبار، اطلاعات، سرگرمی و حتی دوره‌های آنلاین تبدیل شده است.

تیزر موشن گرافیک از جمله محتواهایی است که می‌توان در رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار داد و مخاطبان بیشتری را به سمت صفحات‌تان جذب کرد.

برای مشاهده مقاله طراحی تیزر تبلیغاتی کلیک نمایید.

بازاریابی دیجیتال

به جرات می‌توان گفت نسل جدید امروزی دیگر مثل گذشته به بنرهای روی دیوار و پوسترهای نصب شده بر روی شیشه مغازه‌ها توجهی نمی‌کند. نسل زد(Z) که نسل‌های دهه 80 و 90 را تشکیل می‌دهد عاشق اینترنت است و نمی‌توان او را به همین راحتی از فضای اینترنت جدا کرد. به همین دلیل است که بازاریابی دیجیتال به یک عرصه گسترده برای نشان دادن برند و افزایش آگاهی از برند تبدیل شده است.

برای تولید محتوا در دنیای دیجیتال مارکتینگ تکنیک‌های زیادی وجود دارد. برخی‌ها عاشق اینفوگرافیک‌ها هستند و بعضی‌ها هم پادکست را ترجیح می‌دهند. اگر می‌خواهید از مزایای همه این موارد در کنار هم بهره ببرید چرا از موشن گرافیک استفاده نمی‌کنید؟

مزایای استفاده از تیزر موشن گرافیک در تبلیغات و بازاریابی چیست؟

مزایای موشن گرافیک

حالا که با کاربردهای موشن گرافیک آشنا شدیم باید ببینیم استفاده از این عناصر بصری و متحرک جذاب چه مزایا و منافعی می‌تواند برایمان داشته باشد. در ادامه سعی می‌کنیم این مزایا را فهرست وار بیان کنیم تا بهتر آن‌ها را به خاطر بسپارید.

مقرون به صرفه بودن

از اولین مزیت‌هایی که برای موشن گرافی می‌توان ذکر کرد مقرون به صرفه بودن آن است. در مقایسه با سایر روش‌های تولید انیمیشن و ویدئو، موشن‌گرافیک‌هایی که تهیه و تولید می‌شوند کم‌هزینه‌تر هستند و کاربردهای بیشتری دارند. تولید این عناصر از پیچیدگی کمتری برخوردار است و زمان کمتری نسبت به تولید ویدئو از شما می‌گیرد.

 جذاب بودن

در دنیای رقابتی امروز برندهایی برنده میدان رقابت خواهند بود که عناصر جذاب‌تری در اختیار مخاطبان خود قرار دهند و او را به شیوه بهتر و ماندگارتری به سمت خود بکشند. تبلیغات یا ویدئوهایی که به کمک موشن گرافی ساخته می‌شوند جذاب‌تر یک متن یا تبلیغ ساده هستند. به کمک این روش می‌توانید افراد بیشتری را به سمت محصولات و خدمات خود جذب کنید.

 اشتراک‌گذاری آسان

از آنجایی که موشن گرافی‌ها رسانه‌های الکترونیکی هستند اشتراک‌گذاری آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها به راحتی صورت می‌گیرد. همین مزیت به ظاهر ساده باعث می‌شود دسترسی به محتوای شما بیشتر شود و افراد بیشتری به پیام‌تان دست پیدا کنند.

سبک زیبا و چشم‌نواز

شاید باور نکنید اما در میان سایر سبک‌های بازاریابی موشن گرافیک‌ها زیباتر، متفاوت‌تر و جذاب‌تر هستند. مگر نه این است که مخاطبان ما به دنبال محتوایی متفاوت و متمایز می‌گردند تا به کمک عناصر بصری و صوتی زیبا در آن روح‌شان را تغذیه کنند؟ با تیزر موشن گرافیک به راحتی می‌توانید به چنین هدفی دست پیدا کنید.

افزایش آگاهی و شناخت برند

اگر از بازاریابان بپرسید چرا برند خود را در فضای آنلاین تبلیغ می‌کنند دلیل اصلی‌شان را افزایش آگاهی از برند عنوان خواهند کرد. اگر کسی برند شما را نشناسد و علاقه‌ای به آن نداشته باشد چگونه می‌توانید محصولات و خدمات‌تان را به فروش برسانید؟ بازدیدکنندگان شما انسان‌های باهوشی هستند که تصاویر و ایده‌های پیچیده را به راحتی درک می‌کنند. تحقیقات علمی نشان می‌دهد 95 درصد پیام‌هایی که به شکل متحرک و ویدئو هستند در ذهن مخاطب ماندگار می‌شوند. با یک موشن گرافی زیبا می‌توانید شناخت مخاطب از برندتان را افزایش دهید.

 دریافت بازخورد لحظه‌ای

مخاطبانی که در معرض موشن گرافی‌ها قرار می‌گیرند احساسات بیشتری از خود به نمایش می‌گذارند. همین امر موجب می‌شود در همان لحظه دیدگاه‌شان را ثبت کنند و نظری که درباره محتوایتان دارند را بیان کنند. این موضوع بدین خاطر است که ارائه و اشتراک اطلاعات از طریق ویدئو بهتر و قابل درک‌تر است و به خاطر سپاری آن برای مخاطب بیشتر خواهد بود.

 افزایش نرخ ماندگاری در سایت

کافیست در تولید محتوای سایت‌تان از موشن گرافیک استفاده کنید تا متوجه قدرت عجیب این تکنیک جذاب شوید. موشن گرافی‌ها بهتر از تصاویر استاتیک و متن‌های ساده عمل می‌کنند و بازدیدکننده را بیشتر در سایت شما نگه می‌دارند. همین امر باعث افزایش نرخ ماندگاری کاربر در سایت می‌شود.

برای مشاهده مقاله ساخت انیمیشن کلیک نمایید.

 خلاقیت بیشتر

به هنگام تولید تیزرهای موشن گرافیک دست شما برای خلاقیت بازتر است. هیچ محدودیتی برای تولید این عناصر وجود ندارد. ترکیب این روش با تکنیک‌هایی همچون تایپوگرافی می‌تواند تصاویر متحرک زیبایی خلق کند که بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است و بیشتر در ذهن مخاطب می‌ماند.

انواع موشن گرافیک که باید بشناسید

انواع موشن گرافیک

ما انواع مختلفی از موشن گرافی‌ها را داریم. اگر با این گزینه‌ها آشنایی زیادی ندارید اشکالی ندارد. ادامه مقاله را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

ویدئو موشن

موشن‌هایی که در این گروه قرار می‌گیرند ترکیبی از گرافیک و فیلم‌برداری هستند.

ویدئورئال

در این شیوه از ویدئوها فضاهای واقعی برای فیلم‌برداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و طرح‌های گرافیکی خاصی استفاده نمی‌شود.

استاپ موشن

ویدئوهایی که در آن از اشیای واقعی برای عکاسی و ساخت ویدئو استفاده شده است را دیده‌اید؟ به این شیوه از ساخت موشن، استاپ موشن می‌گویند. این روزها استفاده از استاپ موشن هم به دلیل جذابیت بالایی که دارد مورد توجه برندها قرار گرفته است.

موشن گرافیک

درباره موشن گرافی به طور مفصل در این مقاله صحبت کردیم. زمانی که شما از عناصر بصری و صوتی کنار هم استفاده می‌کنید در حال ساخت موشن گرافی هستید.

اینفوموشن

یکی دیگر از موشن‌های جذابی که در دنیای بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد اینفوموشن است. در این شیوه از اینفوگرافیک برای منتقل کردن محتوا و اطلاعات موجود استفاده می‌شود.

برای ساخت موشن گرافیک از چه ابزارهایی می‌توان استفاده کرد؟

همانطور که می‌دانید ابزارهای متنوعی برای ساخت موشن وجود دارد. کافیست سری به اینترنت بزنید و ابزارهای موجود را کند و کاو کنید. اگر به دنبال فهرستی از این ابزارها هستید مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم می‌تواند برایتان مفید و کاربردی باشد:

  • ادوبی افترافکت
  • ادوبی پریمیر
  • فتوشاپ
  • ایلوستریتور
  • ادوبی انیمیت
  • سی دی مکس
  • مایا
  • Cinema4D
  • Nuke

چطور می‌توان یک تیزر موشن گرافیک جذاب ساخت؟

برای اینکه بتوانیم موشن گرافی‌های زیبا و سرگرم‌کننده بسازیم باید یک سری مراحل را مدنظر داشته باشیم. از جمله این مراحل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی سناریو: قبل از هر چیزی باید بدانید قرار است چه چیزی تولید کنید و چه محتوایی به مخاطب‌تان بدهید. برای اینکار باید سناریونویسی بلد باشید. متخصصانی که در این حوزه کار می‌کنند داستان‌سرایان قهاری هستند که با شیوه‌های داستان‌گویی اشنایند و می‌توانند سناریوهای جذاب و کاربردی بنویسند.
  • ساخت استوری برد: برای ساخت موشن‌ها داشتن استوری برد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر تا به حال استوری برد نساخته‌اید زیاد نگران نباشید متخصصان و مشاوران ما می‌توانند در این زمینه هم به شما کمک کنند.
  • طراحی عناصر بصری: حالا نوبتی هم که باشد نوبت به طراحی عناصر بصری می‌رسد. در این مرحله باید خلاقیت خود را به دیگران نشان دهید و توانایی‌هایتان در خلق عناصر بصری را به رخ جهانیان بکشید.
  • اضافه کردن موسیقی و زیرنویس: همانطور که قبلاً هم گفتیم موشن گرافی‌ها از ترکیب عناصر گرافیکی و صوت به وجود می‌ایند. در این گام باید موسیقی و صوت مدنظر را به فیلم اضافه کنید و در صورت نیاز زیرنویس را هم مدنظر داشته باشید. اگر فکر می‌کنید در بین مخاطبان‌تان افراد ناشنوا هم وجود دارد ارائه فیلم با زیرنویس برای جذب آن‌ها کمک شایانی خواهد کرد.
  • تولید فرمت نهایی: حالا دیگر کار شما تمام شده است. می‌توانید موشن تهیه شده را به فرمتی که دوست دارید تبدیل کنید و آن را در اختیار مخاطبان خود بگذارید.

تعرفه طراحی موشن گرافی

تعرفه یا هزینه طراحی موشن گرافیک بسته به پروژه و نیازهای شما متغیر خواهد بود. اولین مرحله در تعیین قیمت طراحی موشن گرافی‌ها، مشخص کردن هدف و نیازهای کسب‌وکار شماست. قبل از هر چیزی باید بدانید که چرا می‌خواهید موشن بسازید و در نهایت قرار است فایل طراحی شده را در چه بستری به اشتراک بگذارید. بعد از مشخص شدن هدف، می‌توانید از یک متخصص حرفه‌ای و کارآزموده کمک بگیرید تا عناصر گرافیکی را به خوبی کنار هم قرار دهد و بهترین طرح را برایتان خلق کند. برای اطلاع از تعرفه‌ها بهتر است با مشاوران ما در مجموعه پاسخگو24 تماس بگیرید.

سفارش ساخت تیزر موشن گرافیک

اگر به دنبال فرد یا افرادی متخصص در زمینه طراحی و تولید موشن گرافی‌ها هستید می‌توانید با مشاوران مجموعه ما تماس بگیرید. در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما در این زمینه هستیم و کمک‌تان می‌کنیم بهترین ویدئو را برای معرفی برند، محصول یا خدمات‌تان داشته باشید. مطمئن باشید که کیفیت خدمات ارائه شده به حدی بالاست که از این همکاری دوطرفه لذت خواهید برد.

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت