آموزش ثبت نام در سامانه ثنا – گام به گام ثبت نام آنلاین

 

آموزش ثبت نام در سامانه ثنا – ثبت نام غیر حضوری ثنا

جهت ثبت نام در سامانه ثبت نام الکترونیک ثنا در ادامه با ما همراه باشید آموزش ثبت نام سامانه ثنا به شما کمک می‌کند تا با نحوه ثبت نام و ورود به سامانه ثنا آشنا شوید :

همانگونه که میدانید چند سالی است برای انجام کارهای حقوقی شما حتما باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید تا بتوانید ابلاغیه های خود را مشاهده نمایید، یکی از بخش های مجموعه پاسخگو 24 ثبت نام غیر حضوری در سامانه ثنا می باشد در صورتیکه قصد ثبت نام در سامانه ثنا را دارید اما خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید و یا در مراحل انجام ثبت نام آنلاین سامانه ثنا دچار مشکل شده اید می توانید این کار را به همکاران ما بسپاری شما می توانید برای انجام ثبت نام آنلاین سامانه ثنا از سراسر کشور با شماره 9099070545 با استفاده از تلفن ثابت تماس برقرار نمایید.همکاران ما در بخش ثبت نام سامانه های اینترنتی آماده ارائه خدمات غیر حضوری ثنا به شما می باشند.

در مورد هزینه های ثبت نام در سامانه ثنا، باید گفت که این هزینه ها شامل 12 هزار تومان می باشد که در هنگام ثبت نام در سامانه از شما اخذ می شود. و همچنین در صورتیکه شما نیاز به راهنمایی همکاران ما برای ثبت نام در سامانه داشته باشید، هزینه راهنمایی ثبت نام در سامانه ثنا بر روی قبض تلفن شما محاسبه می شود.

 

 

 

 

برای انجام ثبت نام آنلاین بعد از تماس با مرکز، همکاران ما وارد سامانه شده و اطلاعات ثبت نامی را از شما خواهند  گرفت و برای شما ثبت نام اولیه را انجام خواهند داد اطلاعاتی که باید در اختیار همکاران ما قرار دهید: کد ملی – تاریخ تولد – شماره سریال شناسنامه می باشد که بعد از ورود این اطلاعات توسط همکاران ما در پاسخگو 24 ثبت نام اولیه ثنا به صورت غیر حضوری انجام میگیرد. به یاد داشته باشید که شماره همراه باید به نام خودتان باشد.

مرحله بعد از انجام ثبت آنلاین سامانه ثنا احراز هویت غیر حضوری می باشد که این مرحله باید با راهنمایی مشاوران سامانه ثنا در مجموعه پاسخگو کار احراز هویت را انجام دهید که خود این احراز هویت دو مرحله دارد در مرحله اول احراز هویت ثبت نام در سامانه ثنا شما اول باشد یک امضا از خود را ثبت نمایید که اینکار به صورت الکترونیکی انجام می شود سپس مرحله بعدی احراز هویت باید یک ویدئو از خودتان ضبط نمایید و نوشته ای که آنجا نوشته شده است را بخوانید.

بعد از انجام احراز هویت در مراحل ثبت نام سامانه ثنا کار شما به پایان رسیده است و به شما پیامی ارسال می شود که ثبت نام با موفقیت انجام شده است و شما باید منتظر باشید تا یک اس ام اس برای شما ارسال گردد از دیگر خدمات بخش ثبت نام سامانه ثنا تغییر اطلاعات ثبت نام شده می باشد پاسخگو 24 جزو اولین سامانه هایی می باشد که کار ثبت نام آنلاین در سامانه ثنا را به صورت غیر حضوری انجام میدهد و شما را تا آخرین مرحله از ثبت نام در ثنا همراهی خواهد نمود.

یکی از اصول مهم دادرسی اطلاع یافتن طرفین دعوا از جزئیات مربوط به رسیدگی پرونده در دادگاه می‌باشد، بنابراین ابلاغیه و احکام مربوط به آن در قانون آیین دادرسی مورد توجه قرار گرفته است که امروزه اوراق ابلاغیه از طریق سامانه ثنا به طرفین دعوا ارسال می‌شود.

سامانه ثنا، سامانه‌ای است که توسط قوه قضاییه و در راستای اجرای ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری، تاسیس و راه اندازی شده است و افراد می‌تواند از طریق این سامانه ابلاغیه‌های خود را مشاهده کنند اما مشاهده ابلاغیه منوط به این می‌باشد که در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند، در حقیقت بدون ثبت نام در سامانه ثنا و دریافت رمز شخصی نمی توانید ابلاغیه‌های خود را مشاهده کنید.

 

در این مطلب از پاسخگو ۲۴ می‌خواهیم آموزش ثبت نام سامانه ثنا را برای شما ارائه دهیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

سامانه ثنا چیست؟

سامانه ثنا یکی از سامانه‌هایی است که در سال‌های اخیر توسط قوه قضاییه برای تسهیل و تسریع ارائه خدمات دولتی راه اندازه شده است.

سامانه ثنا یا سایت ثنا دادگستری در سال ۱۳۹۵ توسط قوه قضاییه در راستای اجرای ماده ۱۷۵ قانون آیین دادرسی کیفری و با هدف اطلاع رسانی قضایی به اشخاص مرتبط با پرونده طراحی شده است.

با راه اندازی سامانه ثنا تجمع و ازدحام در شعبه‌های دادگستری به طرز چشمگیری کاهش یافت و در وقت و هزینه افراد نیز صرفه جویی شد، علاوه بر این سامانه ثنا خدماتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد که مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت.

با راه اندازی سامانه ثنا تمام مراجعین برای دریافت اطلاعیه و ابلاغیه‌های قضایی به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری باید به این سامانه مراجعه کنند، همچنین سامانه ثنا به افزایش روند رسیدگی و کاهش هزینه‌ها کمک شایانی کرد.

 

آموزش ثبت نام سامانه ثنا

همانطور که گفتیم برای پیگیری پرونده و مشاهده ابلاغیه و اطلاعیه‌های قضایی باید به سامانه ثنا مراجعه کرد، اما لازم است که در این سامانه ثنا نام کرده باشید، در گذشته ثبت نام سامانه ثنا از طریق مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی بود پس از دی ماه سال ۱۳۹۹ و راه اندازی سامانه احراز هویت برخط قوه قضاییه تمام مراحل ثبت نام به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی صورت می‌گیرد، بنابراین در ادامه می‌خواهیم آموزش ثبت نام سامانه ثنا را برای شما ارائه دهیم تا بتوانید به راحتی در این سامانه ثبت نام کنید.

 

  • در بخش مورد نظر اطلاعات شخصی خود که شامل کد ملی، تاریخ تولد، شماره سریال شناسنامه میباشد را در کادرهای مربوطه درج کنید .

 

 

  • در صفحه بعد ضوابط و شرایط استفاده از سامانه ثنا نشان داده می‌شود که پس از مطالعه آن را تایید کنید .
  • با وارد شدن به صفحه مربوطه باید مشخصات شناسنامه‌ای خود را در کادر‌های تعیین شده وارد کرده و دکمه مرحله بعد را بزنید.

 

  • با درج اطلاعات خود ذر بخش اطلاعات شناسنامه ای در انتها مرحله بعد را بزنید .

  • سپس پس از تکمیل اطلاعات تماس خود ، مجددا دکمه مرحله بعد را بزنید.

 

  • حال با تکمیل اطلاعات مربوط به اقامتگاه خود در فیلد های مربوطه دکمه مرحله بعد را کلیک نمایید.

 

  • اطاعات تکمیلی در بخش ثبت نام غیر حضوری در سامانه ثنا شامل: نام مستعار، شغل، تحصیالت خود را وارد می نماییم و بر روی اتمام ثبت اطالعات اولیه کلیک می نماییم.

  • صفحه جدید میزان تحصیلات و شغل خود را وارد کرده و دکمه ثبت اولیه اطلاعات را کلیک نمایید.

 

  • شایان ذکر است در این مرحله از ثبت نام در سامانه الکترونیک ثنا با دریافت کد ، شماره همراه و کد ارسال شده را در کادر‌های مشخص شده وارد کرده و دکمه تایید کد امنیتی را بزنید.

  • نسبت به ثبت نام غیر حضوری در سامانه ثنا لازم است که هزینه احراز هویت را پرداخت کرده سپس باید یکی از کارگزاران رو انتخاب کرده و سپس دکمه پرداخت هزینه را بزنید.
  •  وارد درگاه پرداخت بانکی شده و برای پرداخت هزینه احراز هویت اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کنید.

 

  • پس از پرداخت هزینه احراز هویت و بازگشت به سایت ثنا بر روی گزینه احراز هویت غیر حضوری کلیک کنید.

  • سپس با استفاده از دوربین موبایل یا وب کم لپ تاپ را به گونه‌ای بگیرید که صورت در نقطه مشخص شده طبق دستور العمل ثبت نام غیر حضوری ثتا باشد.

 

  • در این صفحه امضای الکترونیک خود را با لمس صفحه موبایل وارد کرده و دکمه ثبت و ادامه رو بزنید.

  • در این مرحله یک عبارت به شما نمایش داده می‌شود، ابتدا روی دکمه record a video کلیک کرده و سپس آن عبارت را تکرار نموده و در نهایت دکمه ارسال ویدئو را بزنید.

  • این بخش از ثبت نام ثنا شما باید از چهره خود به صورت تمام رخ عکس بگیرید .

 

  • با گذراندن مراحل فوق که توسط مجموعه پاسخگو 24 توضیح داده شد در نهایت پس از تکمیل اطلاعات و تایید نسبت به ضوابط و الزامات سامانه ثبت نام الکترونیک ثنا درخواست شما ارسال و ثبت نام غیر حضوری ثنا با موفقیت همراه خواهد بود .

  • در نهایت با دریاقت پیام از adliran مبنی بر احراز هویت کامل شما همراه با دریافت رمز شخصی خواهد بود . این پیام نشان ار موفق بودن ثبت نام غیر حضوری در ثنا میباشد .

 

آموزش ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی ثنا

در بخش قبل آموزش ثبت نام سامانه ثنا را به شما ارائه دادیم و بیان کردیم برخلاف گذشته برای ثبت نام سامانه ثنا نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی نیست و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام الکترونیکی سامانه ثنا به روش اینترنتی و غیر حضوری اقدام کنند، برای پیگیری امور قضایی و انواع ابلاغیه همچنین برای بهره مندی بیشتر از خدمات پورتال سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی ثنا باید در سامانه ثنا ثبت نام خود را انجام دهیم .

در ادامه میخواهیم آموزش ورود به سایت ثبت نام ثنا را در اختیار شما قرار دهیم.

 

لینک ورود به سامانه ثنا : لینک ورود

  • مرور گر دستگاه خود را باز کنید و سامانه ثنا را جست و جو نمایید.

 

  • برای ثبت نام ثنا صفحه لیست نتایج جست و جو را مشاهده می‌کنید و بر روی لینکی که عبارت سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی را دارد، کلیک کنید.
  • اکنون وارد صفحه اصلی سایت ثبت نام الکترونیک ثنا می‌شوید.

 

آموزش ثبت نام سامانه ثنا در منزل

همانطور که گفتیم در گذشته برای تبت نام سامانه ثنا تنها یک راه وجود داشت که آن هم مراجعه حضوری به دفاتر خدمات قضایی بود اما از سال ۱۳۹۹‌ امکان ثبت نام آنلاین در منزل برای متقاضیان فراهم شد.

  • چنانچه قصد ثبت نام الکترونیک سامانه ثنا در منزل را دارد ابتدا باید وارد سایت سامانه ثنا به نشانی adliran.ir شده و گزینه ثبت نام برخط، ثبت نام شخص حقیقی را انتخاب نمایید.
  • سپس اطلاعات هویتی، شامل کد ملی، تاریخ تولد و شماره سریال شناسنامه را وارد نموده و دکمه ادامه را کلیک کنید.
  • در مراحل بعد ثبت نام سامانه ثنا در منزل باید اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات تماس و اطلاعات مربوط به سکونت و محل اقامتگاه و میزان تحصیلات را وارد کنید تا کد به شماره همراه شما ارسال گردد، پس از وارد کردن کد به شماره همراه در سامانه ثنا لازم است هزینه احراز هویت ثنا را بپردازید.
  • پس از پرداخت هزینه احراز هویت ثنا می‌توانید با آپلود عکس و وارد کردن امضای الکترونیکی روند احراز هویت خود را تکمیل کنید و بدین ترتیب مراحل ثبت نام سامانه ثنا در منزل به اتمام می‌رسد.

مدارک لازم برای ثبت نام سامانه ثنا

در قسمت‌های قبل آموزش ثبت نام سامانه ثنا را به شما ارائه دادیم و در برخی از مراحل بازم بود تا شما اطلاعاتی از خود را برای ثبت نام سامانه ثنا را وارد سایت کنید، بنابراین در این بخش از مقاله می‌خواهیم مدارک لازم برای ثبت نام سامانه ثنا را بیان کنیم که شامل موارد زیر می‌شود:

  • مدارک شناسایی مانند کارت نلی، شناسنامه
  • اطلاعات تماس ماننده شماره همراه
  • ثبت آدرس دقیق محل سکونت و کد پستی متقاضی
  • ارائه نسخه اسکن شده یک قطعه عکس مناسب برای ثبت نام ثنا

 

هزینه ثبت نام سامانه ثنا

یکی از مسائل مهمی که ممکن است دغدغه کاربران باشد این است که هزینه ثبت نام سامانه ثنا چقدر است؟ هزینه ثبت نام سامانه ثنا در صورتی که خودتان به صورت آنلاین برای ثبت نام سامانه ثنا اقدام کرده باشید فقط پرداخت هزینه احراز هویت می‌باشد، اما اگر برای ثبت نام سامانه ثنا به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کرده باشید، علاوه بر هزینه احراز هویت باید هزینه ثبت نام سامانه ثنا توسط دفاتر خدمات قضایی را نیز بپردازید.

 

ثبت نام آنلاین سامانه ثنا

همانطور که گفتیم قوه قضاییه در سال ۱۳۹۹ شرایطی را فراهم کرده است که افراد می‌توانند به صورت آنلاین و اینترنتی در سامانه ثنا ثبت نام کنند برای ثبت نام آنلاین سامانه ثنا می‌توانید از طریق گوشی همراه یا لب تاپ خود اقدام کنید همچنین می‌توانید به کافی نت مراجعه کرده و از آن طریق در سامانه ثنا ثبت نام کنید در قسمت‌های قبل آموزش ثبت نام سامانه ثنا را ارائه دادیم می‌توانید با استفاده از این آموزش به صورت آنلاین و اینترنتی در این سامانه ثبت نام کنید.

 

کلام آخر

به پایان این مطلب از پاسخگو ۲۴ رسیدیم امید است آموزش ثبت نام سامانه ثنا را که به شما ارائه دادیم مفید باشد، چنانچه در این خصوص نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی دریافت کنید.

سوالات متداول

نحوه ثبت نام در سامانه ثنا چگونه است؟

برای ثبت نام سامانه ثنا می‌توانید به صورت اینترنتی و حضوری اقدام کنید که برای این کار لازم است مطابق مراحل آموزش ثبت نام در سامانه که ارائه دادیم عمل کنید.

نحوه ورود به سامانه ثنا چگونه است؟

برای ورود به سامانه ثنا باید از طریق مرور گر این سامانه را جست و جو کنید و وارد صفحه اصلی سایت شوید برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه کنید.

مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه ثنا چیست؟

مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه ثنا شامل مدارک هویتی( شناسنامه و کارت ملی)‌ و اطلاعات تماس و محل دقیق سکونت و اقامتگاه و …. می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه کنید.

 

 

7 پاسخ به “آموزش ثبت نام در سامانه ثنا – گام به گام ثبت نام آنلاین”

  1. سلام من سامانه ثنا وصل بود ابلاغیه ها را مشاهده می کردم حالا هرچه می خواهم وارد شود می زند شماره تماس با کد ملی همخوانی نیست همین شماره بود که ثبت نام کردم متشکر اگه راهنمایی کنید🙏🙏🙏🙏

  2. سلام
    من کارشناس هستم در مرحله ارسال گزارش رمز پیامکی برای من ارسال نمیگردد
    تلفن من 09133108692

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت