ترفند حل مشکل بلوتوث آیفون – آموزش رایگان

ترفند های حل مشکل بلوتوث اپل – حل مشکلات آیفون

حل مشکل بلوتوث آیفون و وصل کردن آن به سایر گوشی ها، ضبط ماشین و هدفون دغدغه بسیاری از دارندگان این گوشی می باشد. گوشی ها آیفون همیشه دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و در میان مردم محبوبیت دارد. اما این گوشی نیز مانند سایر دستگاه ها دارای مشکلاتی می باشد که کاربران می توانند اقدام به حل و رفع آن کنند.

وصل نشدن آیفون به سایر دستگاه ها حتی ضبط خودرو می تواند بسیار آزار دهنده باشد. به طور معمول این سبک از مشکلات آیفون ایراد ها و مشکلات نرم افزاری می باشند. به همین دلیل رفع و حل کردن آن برای خود فرد امکان پذیر می باشد.

برای حل مشکل بلوتوث آیفون راه ها و روش های بسیاری وجود دارد. اتصال bluetooth از اولین و قدیمی ترین راه های برقرار کردن ارتباط بین دستگاه های هوشمند می باشد. با اینکه این روش بسیار قدیمی می باشد اما هنوز هم کاربرد های خود را داراست. کارایی های اولیه بلوتوث نظیر رد و بدل کردن فایل بسیار کمرنگ شده است. اما از آن برای متصل شدن به پخش ماشین، ساعت هوشمند، هدفون و موارد این چنینی استفاده می شود.

در موارد بسیاری برای بلوتوث آیفون مشکالاتی پیش می آید که ممکن است اتصال را با مشکل مواجه کند. مشکلات مربوط به بلوتوث در موارد بسیار کم و نادری با سخت افزار گوشی ارتباط دارند. بیشتر این اشکالات مربوط به قسمت نرم افزاری می باشد ، رفع مشکلات نرم افزاری بسیار ساده می باشد و برای خود فرد نیز قابل انجام است.

نکات مهم در رفع مشکل عدم اتصال بلوتوث آیفون

برای رفع مشکل بلوتوث در آیفون باید راهکار ها و روش های متعددی مورد بررسی قرار گیرد. گاهی این اشکال بر اثر موارد بسیار ساده و پایه ای ایجاد می شود. افراد معمولا به دلیل حواس پرتی یا کم دقتی این موارد ساده و پایه را فراموش می کنند. به همین دلیل بهتر است قبل از هر اقدامی به این موارد توجه شود.

 

حالت پرواز

قبل از هر اقدامی بهتر است حالت پرواز گوشی آیفون چک شود. زیرا ممکن است که گوشی بر روی این حالت باشد. در این صورت اتصال بلوتوث امکان پذیر نمی باشد. برای این کار افراد می توانند وارد قسمت به همین دلیل بهتر است قبل از هر اقدامی به این موارد توجه شود قبل از هر اقدامی بهتر است حالت پرواز گوشی آیفون چک شود. زیرا ممکن است که گوشی بر روی این حالت باشد. در این صورت اتصال بلوتوث امکان پذیر نیست. برای این کار افراد می توانند وارد قسمت control center شوند و آیکون مربوط به حالت پرواز را چک کنند.

 

روشن بودن بلوتوث

در موارد بسیاری رخ می دهد که بر اثر سهل انگاری و حواس پرتی بلوتوث گوشی روشن نشده باشد ، پس بهتر است این مورد نیز مورد توجه قرار گیرد. روشن بودن هر دو دستگاه مبدا و مقصد باید چک شود.

 

شارژ لوازم جانبی

در مواردی مانند دستبند هوشمند، هدست و هدفون حتما باید شارژ باتری چک شود. زیرا ممکن است عدم اتصال به دلیل کم بودن میزان شارژ باتری باشد. در این ابزار ها زمانی که شارژ کم باشد دستگاه سیگنال های ضعیفی ارسال می کند. گوشی آیفون قادر به دریافت این سیگنال های ضعیف نمی باشد به همین دلیل بلوتوث متصل نمی شود.

فاصله دو دستگاه

حتما فاصله دو دستگاه باید در حالت استاندارد و کمتر باشد ، زمانی که فاصله دستگاه ها زیاد باشد اتصال موفقیت آمیز نمی باشد ، بهتر است در ابتدای جفت سازی فاصله در کم ترین حالت ممکن باشد.

حل مشکل و رفع مشکل بلوتوث اپل

حل مشکل بلوتوث آیفون اگر با بررسی مشکلات و ایراد های پایه ای امکان پذیر نبود می توان به سراغ راه حل های دیگری رفت ، برای حل این مشکل راهکار های بسیاری وجود دارد که باید بررسی شود ، تا در نهایت بتوان ایراد و اشکال اصلی را یافت و آن را رفع کرد مشکل اتصال بلوتوث در گوشی های آیفون بسیار رایج می باشد که برای رفع آن می توان موارد زیر را امتحان کرد.

  • نسخه آی یو اس به روز و آپدیت شود. عمدتا گوشی های آیفونی که بروز نمی شوند مشکل نرم افزاری پیدا می کنند. از آن جایی که مشکل بلوتوث نیز مربوط به نرم افزار گوشی می باشد. با بروز کردن آیفون به جدید ترین نسخه معمولا این مشکل رفع می شود.
  • خاموش و روشن کردن مجدد بلوتوث یکی دیگر از راه های کاربردی برای حل مشکل اتصال می باشد. زمانی که مشکل بلوتوث حتی با نصب بودن آخرین نسخه بروزرسانی رفع نشد بهتر است این راه امتحان شود. ان راه حل بسیار ساده می باشد و برای انجام آن تنها کافی است بلوتوث به مدت سی ثانیه خاموش شود. سپس می توان آن را روشن نمود. به این صورت اتصال برقرار می شود.
  • برای رفع مشکل بلوتوث می توان به یک دستگاه دیگر از طریق بلوتوث وصل شد. زمانی که دستگاه به دستگاه خاصی متصل نشد افراد باید بلوتوث را به دستگاه دیگری وصل کنند. سپس این اتصال را قطع کرده و دوباره اقدام به اتصال آن به دستگاه مورد نظر نمایند.
  • اگر هیچ کدام از موارد نام برده شده نتوانند مشکل بلوتوث را حل کنند افراد مجبور به تنظیم دوباره ی شبکه می باشند. برای انجام این کار در قسمت ریست گزینه ریست نتورک ستینگ انتخاب شود. سپس کد عبور وارد شود و تنظیمات و اتصال دوباره انجام گیرد.
  • برای رفع مشکل می توان گوشی را سی ثانیه تا یک دقیقه بر روی حالت پرواز قرار داد. بعد از اتصال مجدد گوشی به شبکه و برداشتن آن از حالت پرواز به احتمال زیاد مشکل آن رفع می شود.

چرا بلوتوث آیفون وصل نمیشه؟

عدم اتصال بلوتوث آیفون یکی از مهم ترین موارد برای صاحبان این گوشی می باشد. بلوتوث آیفون یک دستگاه گیرنده و فرستنده است که با امواج رادیویی کار می کند. این مشکل می توانند دلایل زیادی داشته باشد. اما در کنار آن راه حل های بسیاری نیز برای آن وجود دارد.

علاوه بر مشکلات نرم افزاری عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانند منجر به عدم اتصال بلوتوث شوند. از نمونه های این موارد می توان به ضربه خوردگی، خرابی ای سی، آب خوردگی و خرابی خود بلوتوث اشاره کرد. در صورتی که مشکل بلوتوث نرم افزاری باشد رفع آن می تواند توسط خود فرد انجام گیرد. اما در مورد مشکلات سخت افزاری کار تخصصی تر می باشد و به افراد متخصص برای رفع آن نیاز است. زیرا عیب یابی و تعمیر اشکالات سخت افزاری برای افراد عادی ممکن نمی باشد.

حل مشکل بلوتوث آیفون در اتصال به اندروید

زمان اتصال به اندروید کار بسیار ساده ای می باشد. اما با این گاهی لازم می شود که تعمیر کار مشکل موجود را بررسی نماید. قبل از مراجعه به افراد متخصص و تعمیرکاران مربوطه بهتر است خود فرد مراحل و موارد زیر را انجام دهد.

1- در قدم اول اول گوشی آیفون باید به یک کامپیوتر یا لپ تاپ متصل شود.

2- بعد از اتصال گزینه itunes یا finder باز شود.

3- در ادامه باید گوشی آیفون خاموش شود.

4- دکمه پاور گوشی به مدت سه ثانیه نگه داشته شود.

5- زمانی که دکمه پاور نگه داشته شده دکمه کم کردن صدا هم نگه داشته شود.

6- سپس هر دو دکمه مدت ده ثانیه و به صورت همزمان نگه داشته شود.

7- در این مرحله ممکن است لوگوی اپل بر روی صفحه نمایان شود. زمانی که این حالت پیش بیاید به این معنی است که دکمه ها بیشتر از ده ثانیه نگه داشته شده اند. برای رفع این مشکل باید مراحل گفته شده بار دیگر انجام شوند.

8- بعد از نگهداری درست دو دکمه در زمان ده ثانیه دکمه پاور رها شود. دکمه کم کردن صدا بعد از پنج ثانیه دیگر رها شود.

9- در این لحظه هم امکان دارد که itunes بر روی صفحه نمایش داده شود. دلیل آن نگه داشتن بیش از پنج ثانیه دکمه کم کردن ولوم می باشد. برای رفع این مورد نیز لازم است مراحل از ابتدا مجددا انجام گیرد.

10- زمانی که همه ی مراحل به درستی انجام شوند. نمایشگر به حالت مشکی روشن در می آید. اصطلاحا به این حالت dfu گفته می شود.

11- در این مرحله itunes یا finder گوشی آیفون را شناسایی می کند.

12- در این مرحله ریسنت نمایش داده می شود که با استفاده از آن می توان گوشی را ریست نمود.

بعد از ریست کردن گوشی مشکلاتی از قبیل اتصال بلوتوث رفع می شوند.

تنظیم دستی برای حل مشکل بلوتوث آیفون

برای حل مشکل بلوتوث آیفون می توان از روش تنظیم دستی نیز استفاده نمود. زمانی که بلوتوث گوشی آیفون به درستی کار کند به صورت خودکار به دستگاه های اطراف متصل می شود. اما گاهی پیش می آید که جفت سازی صورت نگیرد و با مشکل مواجه شود. این مشکل را می توان به صورت دستی و با کمک قسمت تنظیمات گوشی رفع کرد.

برای اینکار لازم است که از روشن بودن بلوتوث هر دو دستگاه اطمینان حاصل شود. سپس به بخش تنظیمات بلوتوث مراجعه شود. برای انجام این کار تنها کافی است بر روی آیکون بلوتوث چن ثانیه مکث شود تا صفحه تنظیمات باز شود. زمانی که صفحه بلوتوث باز شود نام دستگاه ها و لوازم جانبی در آن قابل مشاهده می باشد. برای اتصال به دستگاه مورد نظر باید آیدی آن در این صفحه انتخاب شود. زمانی که انتخاب شد با استفاده از گزینه کانکت می توان گوشی را به آن متصل کرد.

تغییر تنظیمات حریم خصوصی برای حل مشکل بلوتوث آیفون

یکی دیگر از راه های رفع مشکل بلوتوث آیفون فعال کردن بلوتوث برای برنامه های شخص ثالث می باشد. گاهی پیش می آید که بلوتوث به دستگاه مورد نظر وصل می شود اما نمی توان از برنامه های ایفون یا ایپد در این حالت استفاده کرد. در این حالت لازم است فرد به قسمت تنظیمات حریم خصوصی مراجعه کند و تنظیمات و مجوز های مربوط به بلوتوث را تغییر دهد.

برای انجام این کار ابتدا باید به قسمت ستینگ آیفون یا آیپد مراجعه شود. در این قسمت گزینه privacy قابل مشاهده می باشد و با مراجعه به آن بلوتوث انتخاب شود. در این قسمت دستگاهی که قرار است با بلوتوث متصل شود قابل مشاهده و انتخاب می باشد. با انتخاب کردن آن در این قسمت دستگاه بدون هیچ مشکلی و به سادگی متصل شود.

باید توجه شود که برنامه نویسان می توانند از دسترسی بلوتوث برای هک اطلاعات استفاده کنند. پس بهتر است بلوتوث فقط برای برنامه های قابل اعتماد فعال شود.

 

ریست فکتوری برای حل مشکل بلوتوث آیفون

از دیگر روش های حل مشکل بلوتوث می توان به ریست فکتوری اشاره نمود. زمانی که روش های قبلی نام برده شده نتوانند مشکل را حل کنند باید از راهکار قوی تری استفاده شود. این روش قوی تر می تواند بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه باشد. در انجام این کار ممکن است اطلاعات گوشی به طور کامل حذف شوند.

برای جلوگیری از حذف اطلاعات باید پیش از ریست کردن گوشی باید نسخه پشتیبان تهیه شود. بعد از تهیه نسخه پشتیبان و ثبت داده های دستگاه به قسمت تنظیمات گوشی مراجعه شود. در اینجا با انتخاب ریست می توان فرایند ریست فکتوری را انجام داد. برای انجام ریست فکتوری افراد باید حتما پسورد را به خاطر داشته و آن را وارد نمایند.

تعمیرات سخت افزاری برای حل مشکل بلوتوث آیفون

بعد از امتحان تمامی روش های نرم افزاری برای حل مشکل بلوتوث آیفون و عدم رفع آن این نتیجه حاصل می شود که مشکل سخت افزاری می باشد. احتمال اینکه مشکل مربوط ب آنتن دهی دستگاه باشد بسیار بالا است. مشکلات آنتن دهی می تواند بر روی وای فای و بلوتوث تاثیر بگذارد.

افراد می توانند با استفاده از سایت های همچون ifixit تعمیرات آیفون را بیاموزند. اما بهتر است بعد از مشاهده مشکل با نمایندگی های آیفون تماس گرفته شود. تعمیرات سخت افزاری اگر توسط افراد متخصص انجام شود مطمئن تر و اصولی تر می باشد.

کلام پایانی

برای حل مشکل بلوتوث آیفون می توان ابتدا نکات ساده و پایه ای را بررسی نمود. این نکات شامل اطمینان از روشن بودن بلوتوث، خاموش بودن حالت پرواز، استاندارد بودن فاصله اتصال و شارژ کافی دستگاه می باشد. در صورتی که با چک کردن این موارد مشکل رفع نشد می توان روش های دیگری برای انجام اتصال استفاده نمود. این روش ها می تواند شامل خاموش و روشن کردن بلوتوث، ریست کردن گوشی و حالت dfu باشد. بهتر است قبل از انجام ریست روش های دیگر اعمال شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت