ریکاوری تماس و پیام | بازیابی اطلاعات تماس و پیام

 

شما می توانید به صورت شبانه روزی و هر روز هفته با شماره گیری تلفن 9099070545 از سراسر کشور و با تلفن ثابت با کارشناسان و متخصصان ریکاوری مرکز تخصصی ریکاوری و بازیابی  صحبت کنید

 

 

ریکاوری تماس و پیام ها جهت بازیابی اطلاعات مربوط به آن تماس و پیام در گوشی های اندرویدی و آیفون انجام می شود. احتمالا برای شما هم پیش آمده که به اشتباه پیام یا تماس مهمی را در گوشی همراه خود حذف کرده اید. ممکن است این پیام یا تماس برای شما خیلی مهم بوده باشد. به همین دلیل قصد داشته باشید که اطلاعات مربوط به تماس یا پیام را بازیابی کنید.

خوشبختانه در شرایط خاصی امکان بازیابی این اطلاعات وجود دارد. زیرا زمانی که پیام و تماسی در گوشی شما حذف می شود، اطلاعات آن به صورت کامل از بین نخواهد رفت. در این مقاله می خواهیم به صورت مفصل به روش های مختلف ریکاوری تماس و پیام در گوشی های اندرویدی و آیفون بپردازیم.

آیا ریکاوری تماس و پیام ها ممکن است؟

بسیاری از کاربران این سوال را می پرسند که آیا امکان ریکاوری تماس و پیام در گوشی ها وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که بله. با روش هایی می توان اطلاعات حذف شده در گوشی را برگرداند. اما این کار به روش های خاصی و تحت شرایط مشخصی انجام می شود. بنابراین گاهی ممکن است به دلایلی امکان ریکاوری تماس پاک شده و بازیابی پیام های پاک شده وجود نداشته باشد. البته با استفاده از روش هایی می توانید شانس موفقیت خود را در این کار افزایش دهید.

برای ریکاوری تماس های گرفته شده به دانش کامپیوتری نیاز خواهید داشت. بنابراین اگر در این زمینه هیچگونه سررشته ای ندارید، توصیه ما این است این کار را به متخصصان بسپارید. زیرا این افراد با دانش و تجربه ای که دارند می توانند ریکاوری تماس و پیام گوشی را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

نکات مهمی که شانس ریکاوری تماس و پیام را بالا می برند

برای آنکه شانس ریکاوری تماس و پیام گوشی خود را بالا ببرید، بهتر است نکات زیر را به خوبی انجام دهید. البته فراموش نکنید که این نکات تنها برای ریکاوری تماس های حذف شده کاربرد ندارد. بلکه این موارد به صورت کلی برای بازیابی انواع اطلاعات در گوشی ها مهم هستند.

  • بعد از حذف تماس و پیام مورد نظر، از وارد کردن هر گونه اطلاعات جدیدی به گوشی خودداری کنید. زیرا این کار باعث می شود که گوشی از فضای خالی شده استفاده کرده و اطلاعات قبلی را از بین ببرد.
  • جهت عدم دریافت تماس ها و پیام های جدید و از بین رفتن اطلاعات قبلی، گوشی خود را بر روی حالت هواپیما قرار دهید. این گونه اطلاعات جدید ذخیره نخواهند شد.
  • کاهش مواقع لازم است که گوشی خود را روت کنید. روت کردن گوشی ریسک های زیادی به همراه دارد. اما شانس موفقیت ریکاوری گوشی را بالا می برد.
  • سعی کنید همواره یک نسخه بکاپ یا نسخه پشتیبانی از اطلاعات گوشی خود برای ریکاوری تماس و پیام ها داشته باشید. با استفاده از حساب گوگل در هر گوشی می توانید این نسخه را تهیه نمایید. بازیابی تماس و پیام حذف شده با نسخه بکاپ آسان تر خواهد بود.

ریکاوری تماس و پیام با استفاده از نرم افزارهای ریکاوری

مطمئن ترین و بهترین روش برای ریکاوری تماس و پیام گوشی، استفاده از نرم افزارهای ریکاوری می باشد. برخی فکر می کنند نرم افزارهای ریکاوری تنها برای ریکاوری عکس و فیلم کاربرد دارند. اما اینطور نیست. از برخی نرم افزارهای ریکاوری می توانید برای بازگردانی انواع اطلاعات حذف شده در گوشی همانند تماس و پیام نیز استفاده کنید.

نکته مثبت در مورد این نرم افزارها این است که کار کردن با آن ها بسیار آسان می باشد. بنابراین حتی افرادی که دانش کامپیوتری زیادی هم ندارند با انتخاب چند گزینه ساده می توانند ریکاوری تماس و پیام گوشی خود را انجام دهند. در ادامه این مقاله می خواهیم به معرفی روش های مختلف ریکاوری تماس و پیام در انواع گوشی ها بپردازیم. برای اجرای برخی از این روش ها به انولد و نصب برنامه های ریکاوری نیاز پیدا خواهید کرد.

 

 

نرم افزار Android Data Recovery برای بازیابی تماس و پیام

یکی از بهترین نرم افزارهای ریکاوری تماس و پیام در گوشی های اندرویدی، Android Data Recovery است. برای استفاده از این برنامه به یک سیستم کامپیوتری نیاز پیدا خواهید کرد. این اپلیکیشن با انواع برندهای گوشی اندرویدی سازگاری داشته و می توانید انواع اطلاعات آنان را بازیابی کنید. برای ریکاوری تماس پاک شده با این اپلیکیشن مراحل زیر را طی نمایید.

1)       ابتدا از فروشگاه های معتبری همانند گوگل پلی، اپلیکیشن Android Data Recovery را دانلود کرده و آن را روی کامپیوتر نصب نمایید.

2)       گوشی خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر متصل کرده و اشکال زدایی آن را فعال کنید.

3)       اپلیکیشن را باز کرده و در صفحه اصلی و در منوی داده شده بر روی گزینه Messages کلیک کرده و گزینه next را بزنید.

4)       سپس برنامه FonePaw را روی گوشی همراه خود دانلود کرده و آن را نصب نمایید. به برنامه اجازه دسترسی به پیام های گوشی را بدهید.

5)       در کامپیوتر خود بر روی گزینه Scan authorized files کلیک کنید. لیستی از پیام ها به شما نمایش داده می شوند. بر روی آن هایی که می خواهید بازیابی شوند کلیک کرده و گزینه Recover را بزنید.

دقت کنید که از همین برنامه می توانید برای ریکاوری تماس بی پاسخ و پاک شده نیز بهره ببرید. تنها کافیست در منوی صفحه اول برنامه گزینه شماره تماس ها را انتخاب نمایید.

 

مرکز تخصصی ریکاوری و بازیابی 9099070545

 

 

 

برنامه EaseUS MobiSaver برای ریکاوری تماس اندروید و آیفون

EaseUS MobiSaver  جزء بهترین برنامه هایی است که ریکاوری تماس و پیام را هم در گوشی های اندرویدی و هم آیفون انجام می دهد. این برنامه می تواند انواع تماس ها، پیامک ها، فایل های تصویری، ویدیویی و صوتی را بازگردانی کند. بنابراین برای این برنامه کار نشد ندارد! برای ریکاوری تماس و پیام در گوشی های اندرویدی تنها کافیست برنامه را بر روی خود گوشی نصب کنید. اما برای ریکاوری تماس های حذف شده آیفون، باید نرم افزار را روی کامپیوتر نصب نمایید. بنابراین اگر گوشی شما آیفون است، به یک سیستم کامپیوتری نیاز پیدا خواهید کرد. برای ریکاوری تماس پاک شده با این اپ مراحل زیر را انجام دهید.

1)       برنامه EaseUS MobiSaver را روی گوشی خود نصب کرده و آن را اجرا کنید.

2)       برای بازگردانی شماره تماس ها در لیست مخاطبین گزینه Contacts Recovery را انتخاب کنید. اگر قصد بازگردانی لیست تماس های گرفته شده یا دریافت شده را دارید، گزینه Call Logs Recover را بزنید.

3)       بعد از انتخاب این گزینه ها، اسکن برنامه برای ریکاوری تماس پاک شده انجام می شود. تا تکمیل شدن اسکن چند دقیقه صبر کنید.

4)       پس از تکمیل اسکن، تماس ها یا مخاطبینی که حذف شده اند، برای شما نمایش داده خواهند شد. بر روی تماس مورد نظر خود کلیک کرده و گزینه Recover را جهت بازگردانی آن انتخاب نمایید. این گونه ریکاوری تماس و پیام با این برنامه انجام می شود.

 

ریکاوری تماس ها با DroidKit با استفاده از کامپیوتر

به جرات می توانیم یکی از پرکاربردترین برنامه ها جهت ریکاوری تماس و پیام در گوشی است، نرم افزار DroidKit را درویدکیت است. این نرم افزار می تواند انواع پیام، شماره مخاطبین، لیست تماس، فایل تصویری، متنی و صوتی را بازگردانی کند. همچنین در مواردی نیز می توانید پیام های واتساپ را با این اپلیکیشن ریکاوری نمایید. برای ریکاوری تماس های حذف شده یا پیام های پاک شده، مراحل زیر را انجام دهید.

1)       ابتدا برنامه درویدکیت را دانلود کرده و سپس آن را نصب نمایید.

2)       وارد برنامه شده و در صفحه اول وارد بخش Recover Lost Data شوید.

3)       در این قسمت گزینه Quick recovery from device را انتخاب کرده تا منو به شما نمایش داده شود.

4)       در میان منو، نوع فایلی را که می خواهید بازیابی کنید، انتخاب نمایید. برای بازیابی شماره مخاطبین گزینه Contacts، برای لیست تماس ها Call logs و برای پیام ها Message را بزنید.

5)       بعد از انتخاب فایل مورد نظر، گزینه Start را بزنید.

بعد از زدن این گزینه، ریکاوری تماس و پیام گوشی آغاز می شود. اگر گوشی شما روت شده باشد، درصد موفقیت ریکاوری بسیار بالاتر می رود.

ریکاوری پیام های پاک شده در نسل جدید گوشی های آیفون

برخی از افراد فکر می کنند که امکان ریکاوری تماس و پیام در آیفون وجود ندارد. اما اینطور نیست. گوشی های آیفون دارای قابلیتی هستند که به شما این اجازه را می دهند به پیام ها و اطلاعات حذف شده خود دسترسی پیدا کنید. قابلیت Recover Message در نسل جدید گوشی های آیفون به شما این اجازه را می دهد 30 الی 40 روز بعد از حذف پیام بتوانید آن را بازگردانید.

برای ریکاوری تماس و پیام در آیفون تنها کافیست وارد بخش مکالمات متنی خود شده و گزینه Edit را انتخاب نمایید. وارد بخش Show Recently Deleted شده و بر روی پیام دیلیت شده کلیک کنید. گزینه Recover را برای بازیابی بزنید. این گونه گفتگوی مورد نظر به صفحه چت شما بازمیگردد.

 

 

دسترسی به پیام های حذف شده در سامسونگ

اگر قصد ریکاوری تماس و پیام را در گوشی سامسونگ دارید، می توانید از قابلیت samsung cloud یا همان سرویس ابری داخلی سامسونگ استفاده کنید. این سرویس، یکی از ارزشمندترین قابلیت های سامسونگ است که به صورت مداوم از اطلاعات موجود در گوشی شما نسخه پشتیبان یا بکاپ تهیه می کند. نسخه پشتیبان به شما این اجازه را می دهد که در هر زمان و مکانی به اطلاعات از دست رفته گوشی خود دسترسی پیدا کنید. البته اگر خودتان قبلا بکاپ گیری را غیرفعال کرده باشید، نمی توانید از این سرویس بهره ببرید. برای بازیابی پیام های پاک شده در سامسونگ، طبق مراحل زیر پیش بروید.

1)       وارد قسمت تنظیمات یا setting گوشی خود شوید.

2)       گزینه Accounts and Backup را انتخاب نمایید.

3)       در پایین صفحه باز شده، وارد بخش Samsung Cloud یا سامسونگ کلود شوید.

4)       در این قسمت گزینه Restore Data یا بازیابی داده را انتخاب نمایید.

5)       برای بازگردانی پیام ها، گزینه Messages یا پیام ها را انتخاب کنید. با زدن این گزینه، گوشی از شما می خواهد که نسخه بکاپ مورد نظر را انتخاب نمایید. بر روی آخرین نسخه پشتیبانی کلیک کنید. این گونه آخرین پیام های موجود در گوشی شما بازگردانی می شوند.

 

 

 

بازیابی پیام های پاک شده در گوشی شیائومی

قابلیت فضای داخلی ابری تنها مختص گوشی های آیفون و سامسونگ نیست. بلکه برای ریکاوری تماس و پیام در گوشی های شیائومی هم می توان از این فضای ابری استفاده کرد. Mi Cloud قابلیتی است که به طور مداوم از اطلاعات گوشی های شیائومی نسخه پشتیبان تهیه می کند. با استفاده از این قابلیت می توانید به آخرین اطلاعات موجود در گوشی شیائومی خود دسترسی پیدا کنید.

پیام های حذف شده نیز شامل این اطلاعات می شوند. البته برای استفاده از یان قابلیت ابتدا باید در شیائومی اکانت ساخته باشید و گزینه بکاپ گیری آن هم فعال باشد. برای ریکاوری تماس و پیام در گوشی شیائومی با استفاد از قابلیت Mi Cloud مراحل زیر را انجام دهید.

1)       ابتدا وارد بخش تنظیمات یا setting گوشی خود شده و گزینه Mi Account را انتخاب کنید.

2)       در صفحه باز شده، بر روی گزینه Mi Cloud کلیک نمایید.

3)       به پایین صفحه جدید بروید و بر روی گزینه بکاپ کلیک کنید.

4)       در این صفحه اطمینان حاصل کنید که گزینه Mi Cloud Backup در گوشی شما فعال بوده است. در صورت غیرفعال بودن این گزینه، هیچ نسخه پشتیبانی از اطلاعات گوشی شما وجود ندارد. بنابراین این روش نمی تواند به بازیابی پیام های پاک شده گوشی شما کمکی کند.

5)       در صورت فعال بودن بکاپ گیری، گزینه Restore from Backup برای شما نمایش داده می شود. با زدن این گزینه می توانید به آخرین نسخه پشتیبانی اطلاعات گوشی خود دستیابی پیدا کرده و ریکاوری تماس و پیام را انجام دهید.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی روش های مختلف ریکاوری تماس و پیام در گوشی های اندرویدی و آیفون پرداختیم. برخی از روش های ریکاوری برای اجرا به سیستم کامپیوتری نیاز دارند. اما برخی از برنامه های ریکاوری به صورت مستقیم بر روی گوشی نیز می توانند کار ریکاوری را انجام دهند. استفاده از نرم افزار برای ریکاوری گوشی هم آسان است و هم شانس موفقیت بالایی دارد. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید به اطلاعات خوبی در زمینه ریکاوری تماس و پیام های حذف شده دست بیابید.

مرکز تخصصی ریکاوری و بازیابی 9099070545

سوالات متداول

1)       آیا امکان ریکاوری تماس و پیام گوشی بدون استفاده از کامپیوتر وجود دارد؟

بله. برخی از برنامه های ریکاوری برای اجرا و کارکرد خود به سیستم کامپیوتری نیاز ندارند. اما برخی دیگر باید حتما روی کامپیوتر اجرا شوند.

2)       بهترین نرم افزار ریکاوری تماس و پیام برای گوشی های اندرویدی و آیفون چیست؟

با وجود تنوع و شباهت بالای نرم افزارهای ریکاوری، انتخاب بهترین برنامه مقداری دشوار است. اما با این وجود برنامه هایی مثل EaseUS MobiSaver گزینه مناسبی برای این کار هستند.

3)       آیا ریکاوری تماس های بی پاسخ امکان پذیر است؟

بله. هر اطلاعاتی که وارد گوشی شما شود بر روی حافظه آن ذخیره خواهد شد. اطلاعات تماس های بی پاسخ نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین امکان بازیابی آن وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت