آموزش بازیابی و ریکاوری فایل عکس های پاک شده

با حذف شدن بعضی عکس ها در گوشی همراه یا کامپیوتر و لازم داشتن مجدد آنها، ریکاوری فایل عکس حذف شده کمک بسزایی به ما می کند. بازیابی فایل های عکس پاک شده از سطل اشغال با اپلیکیشن و هم بدون اپلیکیشن معمولا قابل اجرا است. برای این عمل بهتر است از چه نرم افزار هایی استفاده کنیم؟ آیا نرم افزار بکار برده شده جهت ریکاوری عکس های تمامی گوشی ها یکسان است؟

در این مبحث می خواهیم شیوه های بازگردانی و ریکاوری فایل عکس حذف شده از گوشی و کامپیوتر را آموزش دهیم. شما می توانید با بکارگیری متد هایی که در ادامه آموزش می دهیم ریکاوری و بازیابی فایل عکس پاک شده از سطل آشغال را به راحتی انجام دهید.

ریکاوری فایل عکس حذف شده با کمک اپلیکیشن

همواره اپلیکیشن و برنامه های ریکاوری فایل عکس با بکارگیری هارد یا حافظه داخلی گوشی این عمل را انجام می دهند. یعنی تصاویر حذف شده، همواره داخل قسمتی از حافظه داخلی گوشی ذخیره می شوند که می توانند با بکارگیری اپلیکیشن ها به آسانی ریکاوری شوند.

این شیوه تنها زمانی می تواند خیلی اثربخش باشد که شما هیچ گونه فایل پشتیبان از تصاویر خود تهیه نکرده باشید. زیرا می تواند به عنوان بهترین روش ریکاوری فایل عکس ذخیره نشده، گوشی شما کار کرده و کلیه فایل های پاک شده شما را ریکاوری نماید.

همچنان تاکید می کنیم که جهت بازیابی عکس پاک شده از سطل اشغال با این شیوه نباید عکس های دیگری دانلود نمایید. در حقیقت اپلیکیشن ها و برنامه های خیلی زیادی موجود می باشند که می توانند کار بازیابی فایل عکس حذف شده را انجام دهند. ولی برای این عمل ما احتیاج به چند اپلیکیشن خیلی قوی و تست شده، داریم تا بتواند برای ما همه عکس ها را بدون کوچک ترین مسئله ای ریکاوری کند. یکی از این برنامه ها DiskDigger اسم دارد که معمولا به صورت کاملا رایگان ارائه می شود. شما می توانید به آسانی آن را از Google Play خود دریافت و نصب نمایید.

روش ریکاوری  فایل عکس پاک شده کامپیوتر

ریکاوری فایل عکس ذخیره نشده در کامپیوتر به چه شیوه است؟ تصاویری که از روی کامپیوتر شما پاک می شوند به صورت کامل حذف نمی شوند بلکه به وسیله یک آدرس می توان آن ها را ریکاوری نمود. با ۳ شیوه می توان بازیابی تصاویر در ویندوز ۱۰ یا دیگر ویندوز ها را انجام داد.

بازیابی فایل عکس پاک شده از سطل آشغال در ویندوز

جهت بازیابی فایل عکس پاک شده در ویندوز بایستی بر روی سطل زباله کلیک کنید. در بین عکس ها و فایل هایی که در این بخش موجود می باشند در پی عکس های مدنظر خود بگردید و آن ها را پیدا کنید. حال با کلیک راست بر روی آن و تعیین گزینه restore آن را ریکاوری نمایید. در این صورت عکس به محل اولیه خود منتقل داده می شود.

کلیه عکس ها که به روش عادی آن ها را از کامپیوتر خود حذف کرده اید با این متد قابل ریکاوری هستند. ولی چنانچه به روش ctrl+shift+delete عکس های خود را حذف کرده باشید نمی توانید از این راه آن ها را برگردانید. توجه نمایید که در صورت پاک کردن عکس ها در سطل زباله دیگر نمی توانید به بازیابی فایل های عکس پاک شده از سطل آشغال اقدام نمایید.

بازیابی فایل عکس به وسیله فایل پشتیبان ویندوز

لازم است از عکس ها و تصاویر خود در کامپیوترتان یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. یا به بیانی از آنها backup بگیرید. اینگونه در زمان حذف شدن آنها یا دچار مشکل شدن سیستم شما، به این فایل ها صدمه ای وارد نمی شود. جهت انجام این شیوه نخست به بخش تنظیمات بروید و بخش backup را پیدا کنید. در بین گزینه های این بخش به راحتی می توانید عکس های حذف شده که از آنها نسخه پشتیبان گرفته اید را مشاهده نمایید. با کلیک بر روی فایل عکس ها، آن ها را ریکاوری کنید.

ریکاوری عکس حذف شده در ویندوز به وسیله برنامه

چنانچه از ۲ روش فایل پشتیبان و بازیابی عکس پاک شده از سطل آشغال نتیجه نگرفتید بایستی یک فایل ریکاوری داده بر روی کامپیوتر خود نصب نمایید. این نرم افزار ها با ارزیابی هارد درایو کمک بسزایی به ریکاوری فایل عکس خراب شده که به صورت کامل از کامپیوتر پاک شده اند، می کند.

نرم افزار Disk drill یکی از بهترین نرم افزارهای ریکاوری عکس در ویندوز می باشد. به وسیله این نرم افزار می توانید حدود ۵۰۰ مگابایت از عکس های پاک شده را به شیوه کاملا رایگان ریکاوری نمایید. این برنامه را می توان به شیوه رایگان در گوگل دریافت نمایید.

  • نرم افزار را دانلود و نصب نمایید.
  • مجوزهایی که جهت استفاده درست برنامه لازم است را به آن دهید.
  • درایوهایی که دوست دارید ذخیره تصاویر بازیابی شده در آن انجام گیرد را انتخاب کنید.
  • در لیست تصاویری که ریکاوری شده اند عکس های مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

مراحل بازیابی به وسیله این برنامه به اتمام رسیده است. حال با کلیک بر روی ریکاوری همه عکس های انتخاب شده، بر روی هارد در محل قبلی خود ذخیره می شوند.

ریکاوری فایل های عکس گالری گوشی توسط گوگل درایو

بهترین روش ریکاوری فایل عکس حذف شده گالری گوشی استفاده از گوگل درایو می باشد. این روش یک راه مناسب و ایده آل جهت ذخیره نمودن عکس ها و خلاصی از نگرانی حذف شدن آنها می باشد. این برنامه به شیوه اتوماتیک عکس های گوشی اندروید را ذخیره می کند. چنانچه تصاویر حذف شدند می توانید از گوگل درایو جهت بازیابی آن ها کمک بگیرید.

روش های ریکاوری فایل عکس از بین رفته در گوشی اندروید

چنانچه با مسئله حذف شدن عکس ها روبه رو شده اید و این پرسش برای شما پیش آمده که به چه صورت اقدام به ریکاوری فایل عکس حذف شده کنیم ما به شما ۲ راهکار را پیشنهاد می کنیم.

ریکاوری توسط فضای ابری

فضای ابری یاری می رساند تا کاربران بتوانند داده های مهم و اصلی خود را ذخیره و از آن محافظت کنند. Cloud storage محلی در اینترنت است که بدون اینکه به قطعات فیزیکی چون هارد دیسک احتیاج باشد، فایل ها را ذخیره می کند. بدین ترتیب دیگر معضل صدمه دیدن و نقص هارد و در نهایت حذف آرشیو داده های خود را نخواهید داشت.

در واقع این فضا یک فضای ذخیره سازی آنلاین می باشد که تصاویر گوشی همراه شما را از حذف شدن نجات می دهد. فضای ابری با در دسترس گذاشتن ۲ قابلیت خاص به شما کمک نموده تا بتوانید در صورت نیاز کلیه داده های خود من جمله تصاویر گوشی خود را بازیابی کنید این دو قابلیت شامل:

گوگل فوتوز (google Photos)

این گزینه یک برنامه است که به شیوه پیش فرض روی سیستم عامل گوشی های اندروید واقع شده است. این برنامه مانند یک گالری در گوشی ها کار کرده و از همه تصاویر بکاپ می گیرد. این قابلیت در آغاز به شیوه پیش فرض فضایی را به اندازه ۱۵ گیگابایت در دسترس شما قرار می دهد. چنانچه تصاویر خود را بر روی گوگل فوتز حذف کنید این عکس ها به یک فولدر به اسم Trash انتقال داده می شوند.

کلیه عکس های حذف شده از روی این برنامه به مدت ۱ ماه در این فولدر حفظ می شوند. بعد از آن به شیوه خودکار کلیه تصاویر حذف شده و فولدر Trash خالی می شود. در این صورت چنانچه می خواهید به ریکاوری فایل عکس اقدام نمایید بعد از انتخاب Library به سراغ ترش بروید و تصاویر را Restore کنید. بعد از اجرای این کار کلیه تصاویر حذف شده به گالری گوشی همراه شما بر می گردند.

سرویس فضای ابری دراپ باکس

این سرویس هم از دیگر سرویس های ذخیره سازی داده ها در فضای ابری است که بر روی سیستم عامل اندروید، ویندوز، IOS و مک بکار برده می شود. چنانچه می خواهید از این سرویس جهت ریکاوری و بازیابی تصاویر حذف شده از گوشی خود بهره ببرید.

  • نخست بایستی یک حساب کاربری برای خود تهیه کنید. دراپ باکس یکی از مناسب ترین متد ها جهت محافظت و حتی بازیابی تصاویر حذف شده از گوشی می باشد.
  • جهت ریکاوری تصاویر حذف شده از گوشی به وسیله دراپ باکس بایستی به شیوه زیر عمل کنید:
  • دراپ باکس را بر روی گوشی خود باز کنید.
  • روی Camera Uploads ضربه بزنید.
  • تصاویری که دوست دارید دوباره ریکاوری شود را انتخاب کنید.
  • به بخش بالا صفحه بروید و روی ۳ نقطه کلیک کنید.
  • گزینه Save To Device را انتخاب نمایید.

استفاده از نرم افزار ریکاوری فایل عکس

همان گونه که قبلا هم بیان شد جهت ریکاوری عکس ها نباید اطلاعات جدیدی را روی گوشی همراه خود ثبت نمایید. جهت بازیابی تصاویر حذف شده از گوشی احتیاج دارید که حافظه پنهان گوشی را آک و دست نخورده نگه دارید. چنانچه فضای ابری را در اختیار ندارید به سراغ اپلیکیشن ها و نرم افزار ها بروید.

بعضی از این برنامه ها در میان کاربران گوشی های اندرود خیلی محبوب هستنند. این نرم افزار ها به شما یاری رسانده تا بتوانید طی مدت زمان اندکی عکس های حذف شده خود را ریکاوری نمایید.

بهتر است بدانید که این نرم افزار نمی تواند مانند فضای ابری کلیه داده های حذف شده را برگرداند. در بعضی موارد امکان دارد فقط تعدادی از تصاویری را بازیابی کند. بدین دلیل به شما کاربران گرامی پیشنهاد می کنیم چنانچه این سرویس را بکار نمی برید خیلی زود نسبت به فعال نمودن آن اقدام کنید.

روش ریکاوری فایل عکس در آیفون

جهت ریکاوری عکس پاک شده در سیستم عامل ios به ترتیب زیر باید عمل کرد:

  • برنامه Photos که به شیوه پیش فرض بر روی این نوع گوشی ها وجود دارد را باز کنید. پس از آن روی Albums کلیک کنید.
  • در بخش Utilities بر روی آلبوم Recently Deleted کلیک کنید.
  • در سیستم عامل ۱۶.۱ آیفون یا جدیدتر، بهتر است فیس آی دی یا تاچ آی تی را جهت باز نمودن آلبوم Recently Deleted بکار ببرید.
  • بر روی گزینه Select کلیک نمایید.
  • تصاویری را که تمایل دارید ریکاوری کنید، انتخاب نموده و بر روی Recover کلیک کنید. چنانچه می خواهید کلیه تصاویر را در این آلبوم ریکاوری کنید بهتر است گزینه Recover all را انتخاب کنید.
  • بر روی Recover Photos کلیک نموده تا ریکاوری تایید و صورت گیرد.

نکته حائز اهمیت که نباید فراموش شود این است که چنانچه تصویری را حذف کنید ۱ ماه زمان دارید آن را در آلبوم Recently Deleted بیابید و ریکاوری کنید. بعد از ریکاوری تصاویر به Library گوشی آیفون شما برمی گردد.

ریکاوری فایل عکس حذف شده در اسنپ چت

جهت ریکاوری فایل عکس در اسنپ چت به شیوه زیر بایستی عمل کرد:

  • بایستی صفحه Snapchats My Date را در گوشی همراه خود باز نمایید.
  • با وارد کردن نام کاربری و پسورد خود به حساب کاربری این برنامه وارد می شوید. با این عمل به صورت مستقیم به صفحه My Date وارد می شوید.
  • در صفحه مورد نظر می توانید تقاضای دسترسی به اطلاعات اکانت خود را بدهید.
  • به طرف پایین حرکت کرده و بر روی Submit Request کلیک کنید.
  • با این عمل تقاضای شما برای اطلاعات حساب کاربری فرستاده می شود و طی ۲۴ ساعت جهت دانلود در دسترس واقع می شود. موقعی که اطلاعات شما جهت دانلود آماده می شود ایمیلی شامل لینک دانلود اطلاعات به آدرس ایمیل شما در این برنامه ارسال می شود. اغلب اوقات امکان دارد دریافت این ایمیل اندکی بیشتر به طول بیانجامد.
  • بعد از دریافت لینک، روی آن ضربه بزنید. با این کار صفحه My date برای شما باز می شود. در این صفحه zip را دانلود نمایید.
  • این فایل دریافت شده را از حالت فشرده بیرون بیاورید. برای انجام این کار به برنامه RAR احتیاج دارید.
  • در فولدر موجود، بر روی html کلیک کنید.
  • بر روی گزینه Photos در طرف چپ ضربه بزنید.
  • در این قسمت می توانید تصاویر حذف شده خود را در اسنپ چت بیابید.

ریکاوری فایل عکس و یافتن فایل های پاک شده در گوشی های سامسونگ

در خصوص ریکاوری فایل عکس و یافتن فایل های پاک شده در گوشی های سامسونگ تنها لازم است به ترتیب زیر عمل کنید:

  • نخست به My Files وارد شوید.
  • بر روی سطل اشغال ضربه بزنید.
  • جهت بازیابی فایل های عکس پاک شده از سطل زباله و ریکاوری هر فایل، روی آن فایل و پس از آن بر روی Restore ضربه بزنید. با این عمل آن فایل را به محل اصلی خود باز می گردانید.

سوالات متداول

  1. بهترین روش ریکاوری فایل عکس در آیفون چیست؟

بهترین روش برای این کار مراجعه به آلبوم Recently Deleted و انتخاب و ریکاوری تصاویر از آن جا است.

  1. بهترین روش ریکاوری فایل عکس حذف شده در کامپیوتر چیست؟

جهت بازیابی  عکس پاک شده از سطل آشغال در کامپیوتر، چنانچه تصاویر از هارد حذف شده باشند، بکارگیری برنامه ریکاوری Drill Disk می تواند بهترین روش ممکن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت