ریکاوری هارد فرمت شده | بازیابی اطلاعات هارد

ریکاوری هارد فرمت شده

ریکاوری انواع هارد

چگونگی ریکاوری هارد فرمت شده سوالی است که بیشتر کاربران از متخصصان کامپیوتر می پرسند. هارد اکسترنال یکی از بهترین دستگاه هایی است که می تواند اطلاعات زیادی را در خود ذخیره کند. اما گاهی اوقات بر حسب مشکلاتی و یا به صورت اشتباهی ممکن است هارد فرمت شده و اطلاعات آن پاک شود ، در این شرایط کاربران استرس زیادی را تجربه کرده و همواره نگران چگونگی بازیابی فایل های هارد پاک شده هستند. اما دیگر نیازی نیست بابت حذف شدن اطلاعات هارد نگران باشید. زیرا ما در این مقاله می خواهیم به صورت مفصل به روش های ریکاوری هارد فرمت شده بپردازیم. تمامی این روش ها اصولی بوده و تا حدودی می توانند موفقیت آمیز باشند.

 

 

آیا ریکاوری هارد فرمت شده امکان پذیر است؟

ریکاوری هارد فرمت شده کاری است که به تخصص، تجربه و حرفه زیادی نیاز دارد. در واقع اگر از کامپیوتر در سر نمی آورید و دانش آن را ندارید، بهتر است ریکاوری را به فرد متخصص بسپارید. به صورت کلی امکان ریکاوری هارد پاک شده وجود دارد. اما به شرطی که بعد از فرمت کردن هارد، اطلاعات جدیدی را وارد آن نکرده باشید.

جالب است بدانید با فرمت کردن، داده هنوز در جای خود قرار دارند و تنها آدرس مربوط به مشاهده آن ها از بین می رود. اما اگر اطلاعات جدیدی را بعد از فرمت کردن وارد هارد کرده باشید، هارد از فضای قبلی برای ذخیره کردن داده ها استفاده می کند. در نتیجه شانس موفقیت بازگردانی فایل های هارد پاک شده کاهش می یابد. همچنین استفاده از بهترین روش ها برای ریکاوری هارد فرمت شده، شانس دستیابی به فایل های حذف شده را افزایش می دهد. بنابراین سعی کنید در انتخاب روش ریکاوری هارد فرمت شده دقت لازم را به خرج دهید.

 

بهترین روش برای ریکاوری هارد پاک شده چیست؟

روش های مختلفی برای ریکاوری هارد فرمت شده وجود دارند. از قابلیت های خود ویندوز گرفته تا نرم افزارهای مخصوص ریکاوری. به گفته متخصصان کامپیوتر، بهترین روش برای ریکاوری فایل هارد اکسترنال، استفاده از نرم افزارهای بازیابی می باشد. این نرم افزارها علاوه بر بازیابی هارد، می توانند بازیابی انواع گوشی اندروید، فلش مموری ها، کارت های حافظه و… را انجام دهند ، همچنین کار کردن با این نرم افزارها بسیار آسان است. یعنی حتی فردی که دانش کامپیوتری بالایی نیز ندارد، می تواند به راحتی از این نرم افزارها بهره ببرد. بنابراین به راحتی می توانید با استفاده از این نرم افزارها، به اطلاعات حذف شده خود در هارد اکسترنال دسترسی پیدا کنید.

 

 

بهترین نرم افزارها برای بازیابی هارد اکسترنال

حقیقتا نرم افزارهای مختلفی برای ریکاوری هارد فرمت شده وجود دارند. با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید این را بفهمید. اما نرم افزارهای کمی وجود دارند که برای بازیابی هارد اکسترنال و ریکاوری هارد کامپیوتر بهترین هستند.

متاسفانه شاهد این هستیم که برخی از نرم افزارها بعد از نصب و هدر دادن کلی وقت نمی توانند اطلاعات هارد را برگردانند. همچنین برخی از این نرم افزارها پولی بوده و یا کار کردن با آن ها بسیار سخت است. در نتیجه کاربران عادی نمی توانند از مزایای این نرم افزارها بهره ببرند.

به همین دلیل ما در ادامه این مقاله بهترین نرم افزارهای ریکاوری هارد فرمت شده را معرفی کرده ایم. همچنین به نحوه کار با آن ها پرداخته ایم. با این نرم افزارها شانس بیشتری برای ریکاوری هارد پاک شده خواهید داشت.

 

برنامه Recover My Files جهت بازیابی هارد دیسک

یکی از قوی ترین نرم افزارها جهت ریکاوری هارد فرمت شده، Recover My Files می باشد. این نرم افزارها به عنوان یکی از قوی ترین برنامه های ریکاوری تمامی هاردها، فلش مموری، گوشی اندروید و کارت حافظه شناخته می شود. این نرم افزار می توانید بازیابی را به صورت عمقی و در مدت زمان بسیار کمی انجام دهد. بنابراین نیازی نیست وقت زیادی را بابت بازیابی کردن اطلاعات صرف کنید. در ادامه می خواهیم نحوه ریکاوری هارد فرمت شده با این نرم افزار را آموزش دهیم.

1)       ابتدا برنامه Recover My Files را دانلود کرده و آن را نصب نمایید.

2)       با باز کردن برنامه دو گزینه به شما داده می شود که در هر گزینه کیفیت بازیابی اطلاعات فرق می کنند. گزینه Recover File برای بازیابی فایل های حذف شده از پارتیشن مناسب بوده و سرعت بسیار بالایی دارد. گزینه Recover Drive برای پارتیشن های پاک شده کاربرد دارد. بعد از انتخاب نوع بازیابی، وارد صفحه بعدی می شوید.

3)       بر روی گزینه Start Recovery در بالای صفحه کلیک کرده و مشخص کنید دقیقا چه نوع فایل هایی را می خواهید بازیابی کنید. سپس گزینه Recover File و گزینه next را انتخاب نمایید.

4)       به نرم افزار فرصت دهید تا اطلاعات حذف شده را بازیابی کرده و ریکاوری هارد فرمت شده تکمیل شود.

 

ریکاوری هارد فرمت شده با نرم افزار Undelete My Files Pro

از دیگر نرم افزارهایی که برای ریکاوری هارد فرمت شده می توانید از آن استفاده کنید، Undelete My Files Pro می باشد. این نرم افزار کاربری بسیار آسانی داشته و کار کردن با آن هیچ چالشی ندارد. برای ریکاوری هارد فرمت شده با این برنامه مراحل زیر را طی کنید.

1)       ابتدا برنامه Undelete My Files Pro را دانلود کرده و پس از نصب آن را اجرا کنید.

2)       در صفحه اصلی و نخست برنامه گزینه File Rescue را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

3)       با کلیک روی این گزینه، صفحه ای برای شما باز می شود که می توانید درایوهای خود را مشاهده کنید.

4)       بین درایوها، هارد را انتخاب کرده و تیک مربوط به آن را فعال کرده و گزینه Scan را انتخاب کنید.

5)       بعد از اتمام اسکن، در پنجره باز شده می توانید فایل های هارد را مشاهده نمایید.

6)       برای بازیابی، فایل های مورد نظر خود را انتخاب کرده و گزینه Recover را بزنید.

 

ریکاوری هارد کامپیوتر با نرم افزار easeus

ریکاوری هارد فرمت شده با نرم افزار easeus از آسان ترین کارهاست. زیرا با چند کلیک ساده می توانید اطلاعات حذف شده هارد خود را بازیابی کنید. برای این کار تنها کافیست طبق مراحل زیر پیش بروید.

1)       ابتدا نرم افزار easeus را دانلود کرده و آن را نصب کنید. هارد اکسترنال را نیز به کامپیوتر متصل کنید.

2)       وارد نرم افزار شده و در صفحه اول در منوی آن، گزینه هارد اکسترنال را انتخاب نمایید. پس از انتخاب هارد، گزینه اسکن را بزنید.

3)       بعد از پایان اسکن می توانید از گزینه filter برای پیدا کردن راحت تر فایل های خود بهره ببرید.

4)       در پنل سمت چپ گزینه other lost files یا files lost original name وجود دارد. با استفاده از این گزینه می توانید فایل های فرمت شده را بیابید.

5)       بعد از یافتن فایل ها، آن ها را انتخاب کرده و گزینه recover را بزنید. سپس آدرس یا محلی برای ذخیره سازی اطلاعات بازیابی شده تعیین نمایید.

 

 

کاربرد نرم افزار disk drill جهت بازیابی فایل هارد پاک شده

نرم افزار disk drill یا دیسک دریل برای ریکاوری هارد فرمت شده بیشترین کاربرد را دارد. با این برنامه می توانید اطلاعات موجود در هارد، فلش مموری و انواع کارت حافظه را بازیابی کنید آن هم در سریع ترین زمان ممکن! نحوه بازیابی هارد دیسک با برنامه disk drill بسیار آسان بوده و به صورت زیر می باشد.

1)       نرم افزار را دانلود کرده و نصب نمایید. سپس هارد اکسترنال را به کامپیوتر متصل کنید.

2)       برنامه disk drill را باز کرده و در صفحه اول و منوی داده شده گزینه هارد اکسترنال را انتخاب کنید.

3)       بعد از انتخاب هارد، گزینه search for lost data را بزنید.

4)       در این مرحله برنامه شروع به بازیابی و گشتن به دنبال فایل های فرمت شده قابل بازیابی می کند.

5)       بعد از بازیابی، لیستی از فایل ها را به شما نمایش می دهد. در میان فایل ها، فایل هایی را که می خواهید بازیابی کنید، انتخاب کرده و گزینه recover را بزنید.

6) بعد از زدن گزینه recover نرم افزار از شما می خواهد یک آدرس برای ذخیره سازی اطلاعات تعین کنید. بعد از تعین کردن آدرس، گزینه ok را بزنید.

 

 

نرم افزار Data Rescue برای ویندوز و مک

یکی از نرم افزارهای ریکاوری هارد فرمت شده که هم برای ویندوز و هم برای مک کاربرد دارد، Data Rescue است. این نرم افزار هم برای سیستم عامل مک و هم ویندوز ارائه شده است. بنابراین اگر از مک بوک استفاده می کنید بهتر است این نرم افزار را نصب نمایید.

نکته مهمی که در مورد این نرم افزار وجود دارد رابط کاربری بسیار آسان آن است. به صورتی که همه افراد می توانند به راحتی از خدمات آن استفاده کنند. برای ریکاوری فلش مموری، کارت حافظه و انواع هارد می توانید از این نرم افزار بهره ببرید. از مهم ترین قابلیت های نرم افزار ریکاوری هارد فرمت شده انی است که می توان به صورت CD قابل بوت از آن استفاده کرد. یعنی زمانی که کامپیوتر خاموش شده است و بالا نمی آید می توانید آن را بوت کرده و اطلاعات آن را بازگردانید.

 

 

ریکاوری هارد فرمت شده با نرم افزار R-Studio

ریکاوری هارد فرمت شده با استفاده از نرم افزار R-Studio امکان پذیر است. این نرم افزار هم برای ویندوز و هم برای مک و لینوکس کاربرد دارد. نرم افزار آر-استودیو کار بازیابی را در گسترده ترین سطح ممکن انجام می دهد. این نرم افزار از فرمت های مختلف پشتیبانی کرده و امکان بازیابی انواع اطلاعات با آن وجود دارد.

مورد دیگری که گفتن آن خالی از لطف نیست محیط کاربر پسند یا user friendly آن می باشد. این ویژگی کار کردن با برنامه آر-استودیو را آسان تر کرده است. می توانید انواع فایل ها و اطلاعات متنی، فیلم، عکس و اطلاعات مهم را با آن بازیابی کنید.

 

 

ریکاوری هارد سوخته با کامپیوتر ممکن است؟

از ریکاوری هارد فرمت شده که بگذریم، بسیاری این سوال را دارند که آیا ریکاوری هارد سوخته امکان پذیر است یا خیر؟ پاسخ به این سوال بستگی به نوع سوختگی و آسیب دیدگی هارد دارد اما به طور قطع ریکاوری هارد سوخته کار هر کسی نیست. بنابراین شما نمی توانید به روش های معمول ریکاوری این هارد را انجام دهید. زیرا هارد سوخته بسیار حساس بوده و در صورت هرگونه اشتباه ممکن است اطلاعات آن به کلی نابود شوند.

بنابراین با نرم افزارها ها و روش های معمولی نمی توان ریکاوری هارد سوخته را انجام داد. بهتر است ریکاوری هارد فرمت شده را به متخصصین کامپیوتر و مراکز معتبر در این زمینه بسپارید. زیرا آن ها بهتر می توانند ریکاوری فایل هارد سوخته را انجام دهند.

 

 

نکات مهم ریکاوری کردن هارد فرمت شده

برای آن که شانس ریکاوری هارد فرمت شده را افزایش دهید، انجام برخی از نکات هنگام ریکاوری و یا قبل از آن مهم است. با انجام این نکات می توانید شانس بازگردانی فایل های هارد پاک شده را افزایش دهید.

  • قبل از ریکاوری هارد کامپیوتر هرگز دستور CHKDSK را روی آن اجرا نکنید. زیرا ممکن است فایل های شما از بین بروند.
  • بعد از آن که هارد را فرمت کردید، از انجام هرگونه تغییر روی آن جلوگیری کنید. منظورمان از تغیر فرمت کردن مجدد، اضافه کردن اطلاعات جدید، کپی روی درایو های فرمت شده و … است.
  • هیچگاه نرم افزارهای ریکاوری هارد فرمت شده را روی هارد پاک شده نصب نکنید. زیرا این کار موجب رونویسی اطلاعات شده و برای همیشه اطلاعات هارد را از دست می دهید.
  • برنامه هایی را که از درایو فرمت شده استفاده می کنند، بسته و از آن ها استفاده نکنید. زیرا در صورت ثبت اطلاعات جدید، اطلاعات قبلی از بین می روند.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی کامل روش های ریکاوری هارد فرمت شده و چگونگی کار با نرم افزارهای ریکاوری هارد پاک شده پرداختیم. امیدواریم با استفاده از این روش ها بتوانید به اطلاعات مهم موجود در هارد خود دسترسی پیدا کنید. اگر دانش کامپیوتری زیادی ندارید، توصیه ما این است که بازیابی هارد اکسترنال را به متخصصان این حوزه بسپارید. زیرا این گونه احتمال بازگردانی فایل های هارد پاک شده بیشتر خواهد بود. هر گونه اشتباه در فرایند ریکاوری می تواند به نابودی همیشگی اطلاعات آن منجز شود.

سوالات متداول

1)       بهترین روش ریکاوری هارد فرمت شده چیست؟

بهترین روش برای ریکاوری فایل هارد اکسترنال، استفاده از نرم افزارهای مخصوص ریکاوری می باشد. این نرم افزارها می توانند به سادگی هر گونه اطلاعاتی را بازیابی کنند.

2)       در چه صورت ریکاوری هارد کامپیوتر غیرممکن می شود؟

فرمت مجدد هارد، ذخیره کردن اطلاعات جدید، انجام فرایند ریکاوری به صورت اشتباه، آسیب دیدگی زیاد هارد و … ریکاوری را غیرممکن می کنند. بنابراین بهتر است نکات ریکاوری هارد فرمت شده را جدی بگیرید.

3)       بهترین جایگزین برای نرم افزارهای ریکاوری هارد اکسترنال چیست؟

اگر علاقه ای به استفاده از نرم افزارهای ریکاوری ندارید می توانید از قابلیت های ویندوز برای بازگردانی اطلاعات هارد بهره ببرید. البته فراموش نکنید که استفاده از نرم افزار بسیار ایمن تر و راحت تر از این روش ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت