کپی رایت اینستاگرام چیست و چگونه مشکلات آن را برطرف کنیم؟

 

کپی رایت اینستاگرام معمولا برای کاربران این فضای مجازی از اهمیت بسزایی برخوردار است. آیا شما هم جزو کسانی هستید که با این مسئله روبرو شده اید؟ یا به بیانی راحت تر پس از آپلود، بعضی از پست ها یا استوری ها بعد از مدت زمان مشخصی به صورت اتوماتیک حذف می شوند؟

کپی رایت در زبان فارسی به مفهوم حق نشر است. قانونی که از حق نسخه برداری سازنده، خواننده و… پشتیبانی می کند. این قانون ذکر می کند که فرد دوم حق بکارگیری از یک اثر ثبت شده را نخواهد داشت.

مقصود اصلی این قانون پشتیبانی از زمان، تلاش و ابتکارات فردی است که برای ساخت یک اثر چون ویدئو، موسیقی و… تلاش زیادی کرده است. بدین علت ما در این مبحث به ارزیابی قانون Copyright on instagram و مسائل متنوع آن خواهیم پرداخت.

حل مشکل کپی رایت اینستاگرام

چنانچه با مسئله کپی رایت اینستاگرام حتی با رعایت مواردی مواجه شدید، می توانید این مشکل را با انجام امور زیر رفع نمایید:

درج اسم صاحب اثر

برای رفع مشکل کپی رایت اینستا چنانچه موزیک، قسمتی از یک ویدئو، عکس یا فیلم های متنوعی را نشر می دهید که متعلق به خود شما نیست و اسم صاحب اصلی آن را هم می دانید لازم است نام او را به زبان انگلیسی در کپشن تگ نمایید.

همچنین شرح دهید که همه حقوق این پست به صاحب اصلی اثر مربوط است و شما فقط آن را نشر داده اید. با این عمل هم برای این برنامه همه برای کاربران خود شفاف سازی نموده اید که تمام محتوا یا قسمتی از آن متعلق به شما نیست.

تقاضای تجدید نظر و بررسی مجدد

از دیگر روش های رفع مشکل کپی رایت اینستا می توان به این مورد نیز اشاره نمود. در بخش اعلان ها، بر روی پیام مسدود شده فیلم خود ضربه بزنید و با انتخاب گزینه تجدید نظر تقاضای بررسی مجدد پست خود را بیان کنید. برای این عمل لازم است گزینه موافقم را تیک زده و مجدد بر روی تقاضای تجدید نظر کلیک کنید.

اکنون بایستی صبر کنید تا اعلان دیگری مبنی بر ارسال مجدد فیلم خود اخذ نمایید.

دقت نمایید که چنانچه صاحب اثر اجازه نشر اثر را به شما نداده لازم است این امور را انجام ندهید، زیرا که در صورت استعلام و معلوم شدن Copyright on instagram امکان دارد اکانت با مشکل روبه رو شود.

 

دور زدن کپی رایت اینستاگرام

برخی اوقات با اینکه شما اسم خالق اثر را تگ کرده اید باز هم پست شما حذف شده و با مشکل کپی رایت اینستاگرام مواجه می شوید. برای چنین حالتی راهکارهایی وجود دارند که به کمک آن ها بتوانید قانون کپی رایت را دور بزنید. این روش ها آزمایش شده اند ولی به هیچ وجه ۱۰۰ درصد پاسخگو نیستند. زیرا که ربات ها و الگوریتم های مبارزه با تخلف کنندگان Copy right on instagram هر ثانیه در حال به روزرسانی هستند. هر روز ضوابط شدید و محکمی جهت ساپورت خالقان اثر وضع می شود. برای دور زدن کپی رایت اینستاگرام می توان از راهکار هایی چون کسب اجازه از خالق اثر، تقاضای تجدید نظر و بررسی مجدد، بکارگیری موسیقی هایی که جزء ضوابط کپی رایت نمی شوند، تغییرات در موزیک، همکاری با گروه های موسیقی کوچک و … استفاده نمایید.

چگونه قانون کپی رایت اینستاگرام را دور بزنیم؟

سوالی که امکان دارد برای شما پیش آید این است که به چه صورت قانون کپی رایت اینستاگرام را می توان دور زد؟ چنانچه ویدیو شما با ملاحظه به ضوابط کپی رایت پاک شده و با نمایش خطایی در پروفایل شما نشان داده نمی شود، از بخش نوتیفیکیشن ها بر روی خطای نمایش داده شده کلیک کنید تا برای شما صفحه ای باز شود.

پس از آن روی گزینه Appeal که را در پایین صفحه باز شده ضربه بزنید. در صفحه بعدی عبارت موافقم (I agree) را فعال نمایید و یک اسم به دلخواه خود در کادر مشخص شده وارد کنید. در پایان هم روی گزینه Appeal کلیک نمایید. بعد از انجام این اقدام کمی صبر کنید تا ویدیویی شما دوباره برای شما پست شود.

گزارش کپی رایت اینستاگرام

گزارش کپی رایت اینستاگرام به چه صورت است؟ اکنون چنانچه شما آن طرف قضیه باشید و یکی از کاربران، محتوای ایجاد شده به وسیله شما را در این برنامه، به اسم خود نشر نموده است. یا به گونه ای با تخلف از ضوابط این برنامه سبب آزار و اذیت شما شده به چه صورت می توان این مسئله را به اینستاگرام گزارش داد؟ در مجموع ریپورت کردن و گزارش دادن در این پلتفرم به ۳ گروه طبقه بندی می شود که در زیر به همه آنها خواهیم پرداخت:

ریپورت نمودن کامنت

جهت این کار لازم است بعد از باز نمودن کامنت ها، بر روی کامنت مدنظر کلیک نموده، در قسمت بالای صفحه روی آیکون علامت تعجب ضربه زده و Report this comment را انتخاب کنید. در این بخش جهت ریپورت نمودن کامنت موارد زیادی را در دسترس دارید:

  • هرز یا اسپم باشد. (It’s spam)
  • دارای محتوای غیر اخلاقی باشد. (Nudity Or sexual activity)
  • ترویج نژادپرستی یا تبعیض جنسیتی (Hate speech or symbol)
  • امور خشونت آمیز را رواج دهد. (Violence or dangerous organizations)
  • محصولات غیر قانونی را جهت فروش تبلیغ کند. (Sale or illegal or regulated goods)
  • اشاره به اذیت و زورگویی (Bullying or harassment)
  • نقض قانون کپی رایت (Intellectual property violation)
  • شامل داده های نادرستی باشد. (False information)
  • به خودکشی، آسیب زدن به خود و… ربط داشته باشد. (suicide, self injury or eating, disorder)
  • به این پست علاقه ای ندارم (I just don’t like it)
  • موارد دیگر (Something else)

بعد از تعیین مورد دلخواه ریپورت برای این پلتفرم ارسال شده و در صورت قبول، کامنت مدنظر پاک می شود.

ریپورت پست یا استوری

جهت گزارش محتوای نشر داده شده در اینستاگرام تنها لازم است روی ۳ نقطه بالایی صفحه کلیک نموده و Report را انتخاب نمایید. بعد از آن مجدد همان موارد اشاره شده در قسمت پیشین را خواهید دید و با تعیین درست ترین گزینه می توانید پست را به این پلتفرم گزارش دهید.

گزارش کامل یک حساب کاربری

بعد از ورود به حساب کاربری که بر این باوری Copyright on instagram را نقض نموده است، در بالای صفحه روی ۳ نقطه ضربه زده و ریپورت را انتخاب نمایید. در این بخش دو گزینه خواهید دید:

  • گزینه Report post, message or comment: یکی از پیام ها، پست ها و کامنت های قرار داده شده به وسیله این حساب کاربری را گزارش دهید.
  • گزینه بعدی Report account: کل حساب را به این پلتفرم گزارش دهید با انتخاب این گزینه موارد زیر ارائه داده می شوند:
  • مورد its posting content that shouldn’t be on instagram: این حساب محتوای مناسبی را برای اینستاگرام نشر نمی دهد.
  • مورد It’s pretending to be someone: این حساب وانمود می کند که شخص دیگری است.
  • مورد They may be under the age of 13: حساب کاربری به وسیله افرادی زیر ۱۳ سال اداره می شود.

چگونه موزیک کپی رایت اینستاگرام را دور بزنیم؟

برای اینکه موزیک کپی رایت اینستاگرام را دور بزنیم بایستی به موارد زیر توجه کنیم:

اعمال تغییرات در موزیک

به منظور اینکه مسئله Copyright on instagram آهنگ برطرف شود و شما ربات ارزیابی این برنامه را منحرف نمایید، صدای دیگری به آن بیفزایید. یا اینکه توسط برنامه های دیگر تغییراتی در فیلم ایجاد نمایید تا به وسیله ربات اینستاگرام تشخیص داده نشود.

همکاری با گروه موسیقی کوچکتر

برای این عمل می توانید از خوانندگان، نوازندگان و سایر هنرمندان استفاده نمایید و موسیقی خاص خود را بسازید یا موزیک مدنظر تان را با کمی تغییر، شخصی سازی نمایید.

بکارگیری موزیک های رایگان

آهنگ هایی هستند که خالقان آن ها معلوم نیستند. یا اینکه جزء اثر هایی هستند که تقریبا زمان زیادی از نشر آن ها گذشته و ضوابط کپی رایت برای آنها دیگر اجرا نمی شود. شما می توانید به آسانی بدون هیچ کشمکشی آن ها را به کار ببرید.

روش دور زدن کپی رایت اینستاگرام

برای دور زدن کپی رایت اینستاگرام روش ها و راهکار های متعددی وجود دارد که به شرح زیر می باشند:

  • یکی از این روش ها مراجعه به پیام قرمز رنگ مخوف می باشد.
  • یکی از بهترین و مناسب ترین روش ها جهت دور زدن کپی رایت اینستاگرام استفاده از آپ ها می باشد. از این برنامه ها جهت ویرایش موسیقی، فیلم و عکس می توان استفاده کرد. بهترین برنامه در این حیطه می توان به این شات اشاره نمود.
  • از دیگر روش های عمده جهت رفع مشکل Copy right on instagram این است که امکان دارد موزیسین فقط در صورتی اجازه نشر به غیر را داده باشد که اسمش را حتما درج نماید.
  • شما کاربر گرامی می توانید اسم آهنگساز و نام البوم را در استوری یا پست خود درج نموده و چنانچه صفحه ای داشته باشد آن را تگ کنید.

حل مشکل کپی رایت موزیک در اینستاگرام

موزیک و آهنگی که در کپی رایت اینستاگرام مالکیتی برای آن تعیین شده خیلی زود با استفاده از الگوریتم اینستاگرام تشخیص داده شده و پاک می شود. راه هایی زیادی جهت رفع مشکل کپی رایت موزیک در اینستاگرام وجود دارند که به صورت کامل عملی و قابل اجرا می باشند. این روش ها عبارتند از:

  • اطلاعات کامل موزیکی که بکار برده اید چون اثم اثر، اسم آلبوم، اسم خواننده، زمان انتشار و… را عوض کنید تا به وسیله الگوریتم های این پلتفرم تشخیص داده نشود.
  • موزیک مدنظر را اندکی تغییر دهید. از افزودن یک ثانیه صدای ضبط شده به موسیقی گرفته تا ادیت های تخصصی تر و میکس و…
  • با اجرای این موارد و ادیت موزیک نسخه تولید شده دیگر با نسخه قدیمی یکسان نیست و دیگر جزء موزیک های خالق اثر جهت کپی رایت اینستاگرام شناسایی نمی شود.
  • از سایت هایی که موزیک های بدون کپی رایت انتشار می دهند استفاده نمایید. اگرچه جهت استفاده از این سایت ها امکان دارد به اشتراک ماهانه احتیاج داشته باشید. ولی می توانید نام آهنگ را از این سایت ها انتخاب نموده و آن ها را به صورت جدا بارگیری نماید.
  • موزیک و آهنگ مدنظر خود را بر روی پست هایی با دو اسلاید یا بیشتر به اشتراک بگذارید تا شناسایی آن به وسیله الگوریتم اینستاگرام به آسانی مقدور نباشد.

قوانین کپی رایت اینستا

قانون کپی رایت اینستاگرام به شرح زیر می باشد:

  • نشر یک موسیقی حتی اگر آن را خریداری نموده باشید مجاز نیست و شما بایستی یا قولنامه کتبی داشته باشید یا خالق اثر را تگ کرده باشید.
  • انتشار یک ویدیو یا انتشار صدای یک موسیقی کپی رایت در پس زمینه هم مسئله ساز است و می تواند سبب پاک شدن پست یا استوری شما شود.
  • اشتراک گذاری پستی از یک هنرمند بی آنکه حق کپی رایت به او اختصاص داده شود سبب می شود محتوای شما غیر مجاز باشد و آن را پاک کند.
  • کپی برداری از یک محتوا و بکارگیری آن در تبلیغات هم جز خط قرمزهای این پلتفرم می باشد و چنانچه شناسایی شود با آن برخورد خواهد شد.
  • چنانچه محتوایی را از یک شبکه دیگر یا از گوگل آپلود کرده اید که شامل حق کپی رایت باشد برای شما دردسر خواهد شد و بایستی آن را گزارش دهید.
  • در مجموع این پلتفرم در خصوص کپی رایت خیلی جدی است. چنانچه با موارد گفته شده مواجه شود خیلی زود واکنش نشان خواهد داد. چنانچه این ضوابط را رعایت نکنید پیامد های آن بر دوش شما می باشد. اگرچه چند بار در این خصوص اخطار دریافت نمایید امکان دارد اکانت شما برای همیشه مسدود شود. در این صورت حل مسئله کپی رایت را حتما حتما جدی بگیرید.

سوالات متداول

  1. روش های رفع مشکل Copy right on instagram کدامند؟

به منظور اینکه با اخطار کپی رایت اینستاگرام مواجه نشوید لازم است اسم خالق اثر و اطلاعات جامع آن را قید نمایید. کمی تغییر در اثر اصلی اعمال کنید از منبع های بدون کپی رایت بهره ببرید. حتی می توانید تقاضای تجدید نظر دهید.

  1. آیا رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام به راحتی مقدور است؟

مسئله کپی رایت اینستاگرام به راحتی قابل حل می باشد. تنها لازم است موارد مهمی را در نظر بگیرید. چنانچه محتوای نشر داده شده در این پلتفرم به شما تعلق دارد دیگر نگرانی در خصوص رفع اخطار کپی رایت ندارید. ولی چنانچه محتوایی که نشر داده اید برای اشخاصی دیگر است بایستی این قانون را در نظر بگیرید تا با مشکل روبه رو نشوید. برای مثال حتما نام خالق اثر را منشن نمایید.

  1. چگونه Copyright on instagram شناسایی می شود؟

اینستاگرام با بکارگیری الگوریتم ها و هوش مصنوعی خیلی قوی یا به وسیله ریپورت نمودن دیگر کاربران، خیلی زود کپی رایت را شناسایی نموده و امور لازم را به صورت مستقل انجام می دهد.

  1. به چه صورت مسئله کپی رایت اینستاگرام را دور بزنیم؟

روشی جهت دور زدن کپی رایت اینستاگرام در خصوص موزیک وجود ندارد. شما فقط با رعایت ضوابط می توانید از پاک شدن استوری و پست در اینستاگرام به دلیل آهنگ جلوگیری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت