انتخاب رشته کنکور-مشاوره انتخاب رشته کنکور-مشاوره آنلاین تلفنی انتخاب رشته

جهت برقراری ارتباط با کارشناسان ابتدا در سایت عضوشده و سپس اقدام به خرید بسته مشاوره نمایید

انتخاب رشته کنکور تمامی رشته ها

انتخاب رشته مرحله هایی و مهم پس از کنکور سراسری و اعلام نتایج اولیه کنکور می باشد بهنر است در این خصوص با مشاوران متخصص انتخاب رشته کنکور مشورت کنید.در این زمینه می توانید از مشاوره انتخاب رشته کارشناسان ما در پاسخگو 24 استفاده نمایید.

انتخاب رشته کنکور- مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور مرحله‌ای سرنوشت ساز برای دواطلبان است و در صورتی که درست و اصولی انجام شود شانس قبولی داوطلب را در رشته دلخواه افزایش می‌دهد، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در وهله اول باید وضعیت علمی خود را بررس و پس از تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری و مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی خود به اولویت بندی رشته‌ها بپردازند.این نوع از مشاوره زیر شاخه مشاوره تحصیلی می باشد.

در مورد انواع انتخاب رشته می توانید از مشاوره انتخاب رشته آنلاین رشته تجربی | مشاوره انتخاب رشته آنلاین رشته ریاضی | مشاوره انتخاب رشته آنلاین رشته انسانی نیز استفاده نمایید.

در واقع دواطلبانی که پس از مشاهده نتایج اولیه کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و شبانه شدند در مدت زمان تعیین شده از سوی سازمان سنجش باید براساس رتبه و تراز خود فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند.

در این نوشتار می‌خواهیم به انتخاب رشته کنکور سراسری و نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری بپردازیم برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری، دفترچه انتخاب رشته بر روی سایت سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبانی که در کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته شدند باید در مدت زمان مقرر به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

لازم است بدانید که هر ساله بازه زمانی ۵ روز را برای انتخاب رشته دواطلبان تعیین می کردند و مجددا مهلت انتخاب رشته برای چند روز دیگر نیز تمدید می‌شد تا آن دسته از دواطلبانی که در این مدت زمان نتوانسته اند انتخاب رشته کنند حق اعتراضی نداشته باشد و با خیالی راحت اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کنکور خود کنند.

دواطلبان باید قبل از انتخاب رشته دفترچه انتخاب رشته کنکور را مطالعه کنند و تمام مراحل و شرایط را انجام دهند.

تحلیل کارنامه کنکور سراسری

سازمان سنجش کارنامه اولیه کنکور سراسری را پس از گذشت حدود یک ماه یا دوماه در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد این کارنامه اطلاعاتی مفید به آن‌ها می‌دهد به گونه‌ای که می‌توانند یک انتخاب رشته دقیق و درست انجام دهند.

البته تحلیل صحیح بخش‌های کارنامه در انتخاب رشته تاثیر زیادی دارد که برای رفاه دواطلبان بخش‌های مختلف این کارنامه شرح داده شده است در واقع کارنامه کنکور سراسری شامل چند بخش می‌شود و هر قسمت آن اطلاعاتی را در اختیار داوطلب قرار می‌دهد.

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم بخش‌ها را معرفی کنیم که عبارتند از:

  • مشخصات ثبت نامی داوطلب
  • اطلاعات گروه آزمایشی امتحانی
  • وضعیت مجاز به انتخاب رشته در هر دوره
  • وضعیت رتبه و نمره نهایی داوطلب
  • کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای متقاضیان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دواطلبان باید برای انتخاب رشته کنکور به رتبه در سهمیه، رتبه در زیر گروه و تراز زیر گروه خود دقت کنند و براساس آن‌ها انتخاب رشته کنکور سراسری را انجام دهند.که در مورد تراز بندی می توانید از مشاوره انتخاب رشته استفاده نمایید.

در قسمت اطلاعات ثبت نام و آزمونی کارنامه، استان بومی، ناحیه بومی و قطب بومی داوطلب در آن مشخص شده است و این اطلاعات در محل قبولی تاثیر به سزایی دارد و هر داوطلب در محل بومی خود شانس قبولی بیشتری دارد.

دانشگاه‌ها براساس سهمیه رشته‌های کم طرفدار را ۸۰ درصد ظرفیت کد رشته را به بومی و حدود ۲۰ درصد ظرفیت کد رشته‌ها را به دواطلبان غیر بومی اختصاص می‌دهند و در رشته‌های پرطرفدار مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی حدود ۶۰ درصد به دواطلبان بومی و حدود ۴۰ درصد به دواطلبان غیر بومی تعلق میگیرد.

در قسمت سهمیه‌های کنکور سراسری یکی از سهمیه‌های ایثارگران ۵ و ۲۵ درصدی، رزمندگان، خانواده شهدا و مناطق ۱، ۲، ۳ نوشته شده اند و بعد از تایید سهمیه هر داوطلب در گروه سهمیه خود قرار می‌گیرد، تمام داوطلبانی که شامل سهمیه‌های ایثارگران و رزمندگان می‌شوند و سهمیه آن‌ها توسط ارگان تایید شده و سهمیه آن‌ها در می‌شود و براساس آن وضعیت داوطلب بررسی می‌شود.

رشته‌های هر گروه آزمایشی براساس ضریب دروس اختصاصی به چند دسته تقسیم می‌شوند و سازمان سنجش برای هر زیر گروه آزمایشی یک رتبه و تراز اعلام می‌کند که این اطلاعات کمک سزایی به دواطلبان برای قبولی در رشته مورد علاقه می‌کند.

همچنین مطالعه نمایید: مشاوره کنکور سراسری

نحوه انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته کنکور سراسری از طریق سایت سنجش انجام می‌شود و تمام دواطلبانی که در کنکور شرکت کردند و با توجه به کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری:

  • مراجعه به سایت سنجش برای انتخاب رشته کنکور
  • دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور و مطالعه دقیق آن
  • استخراج رشته‌های محب مرتبط با گروه آزمایشی
  • اولویت بنری انتخاب‌ها براساس علاقه
  • تکمیل فرم انتخاب رشته
  • دریافت کد رهگیری

راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور سراسری:

  • داوطلبان به منظور انتخاب رشته باید وارد سایت سنجش شوند و بعد از ورود به سایت برروی لینک دفترچه و انتخاب رشته سامانه‌های آزمون سراسری کلیک کنید.
  • سپس در صفحه زیر کلید اطلاعیه‌های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری را مطالعه کرده ام را تایید کنید.
  • مطابق با تصویر زیر با استفاده از سه روش می‌توانید وارد مراحل انتخاب رشته کنکور سراسری شوید.
  • در این بخش دواطلبان یک قرم را مشاهده می‌کنند که باید معدل دیپلم و سابق تحصیل خود را در آن درج و پس از تکمیل آن بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنند.

به دواطلبان توصیه می‌کنیم قبل از ورود به سایت سازمان سنجش اولویت‌های انتخابی خور را در قرم پیشنویس بنویسید و پس از بررسی انتخاب‌ها، وارد سامانه اینترنتی سنجش کنید.

نرم افزار انتخاب رشته و اهمیت آن

آمار قبولی سال گذشته یکی از دغدغه داوطلبان کنکور سراسری است تا بدانند چه مقدار شانس قبولی در رشته‌های محل که به آن علاقه دارند.

نرم افزارهای انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری یک ابزار کمکی است که رتبه و محل قبولی پذیرفته شدگان کنکور سراسری سال گذشته را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند و این طریق شانس قبولی متقاضیان را تخمین زد.

در نرم افزارهای رایگان پس از وارد کردن گروه آزمایشی، سهمیه مناطق و سایر سهمیه‌ها و رتبه اکتسابی و شانس قبولی داوطلب را پیش بینی می‌شود هر چند هر ساله به دلیل تغییر در ظرفیت رشته محل‌ها و جامعه آماری شرکت کننده‌ها در کنکور نرم افزارها قبولی داوطلبان را به صورت صد در صد پیش بینی نمی کند اما راهنمای مناسبی در مرحله انتخاب رشته کنکور می‌باشد.

با مقاله مشاوره انتخاب رشته همچنان با ما همراه باشید.

انتخاب دوره‌های مختلف دانشگاه‌های سراسری

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم ویژگی تحصیل در دو‌های مختلف دانشگاه سراسری را بیان کنیم.

   روزانه تحصیل در دوره روزانه رایگان است، محصلان این دوره موظف هستند تا پس از پایان تحصیل در کشور مشغول به کار شوند، دریافت دانش نامه و ریز نمرات اصلی در پایان تحصیل امکان پذیر است.

همچنین امکانات رفاهی مانند خوابگاه‌های دانشگاهی وام دانشجویی، کار دانشجویی برای آن‌ها فراهم است.

با قبولی در این رشته فرد ملزم به ثبت نام و تحصیل است در غیر این صورت سال بعد از انتخاب رشته محروم می‌شود مگر با کسب مجوز از سوی سازمان سنجش و ساعت تشکیل کلاس‌ها از صبح تا عصر می‌باشد و دانشجو موظف به حضور در کلاس‌ها است.

شبانه دانشجو دوره شبانه موظف به پرداخت شهریه هر ترم و هر واحد درسی است، چون تحصیل آن‌ها رایگان نیست تعهد به خدمت از آن‌ها گرفته نمی شود و ظرفیت پذیرش دانشجو دوره شبانه ۲۵ درصد از ظرفیت دانشجو دوره روزانه است و امکانات رفاهی مانند خوابگاه و وام دانشجویی به آن‌ها تعلق نمی گیرد.
پردیس خودگردان تحصیل در دانشگاه‌های پردیس خودگردان مستلزم پرداخت شهریه است و مدرک ان با دوره روزانه یکسان است اما پردیس خودگردان در آن ذکر می‌شود و تمام کلاس‌های این دانشگاه به صورت حضوری و مانند دوره روزانه است.

پذیرش دانشجو در این دانشگاه مانند سایر دانشگاه‌ها از طریق سازمان سراسری یا آزمون خاصی بوده و یا نظارت سازمان سنجش صورت می‌گیرد.

مجازی پذیرش دانشجو در دوره مجازی از طریق آزمون سراسری است و این مراکز برای افرادی که وقت کافی برای حضور در کلاس‌ها ندارند مناسب است.
غیر انتفاعی  تحصیل در این دانشگاه‌های غیر انتفاعی با پرداخت شهریه ممکن است و به دلیل مستقل بودن این دانشگاه‌ها سطح علمی پایینی نسبت به بقیه مراکز آموزشی دارند.

ثبت نام و تحصیل در این دانشگاه به دو صورت از طریق کنکور و بدون کنکور صورت میگیرد.

پیام نور تحصیل در دانشگاه پیام نور میز دارای شهریه است و در این دانشگاه تحصیل به صورت نیمه حضوری است و افراد می‌توانند از طریق کنکور و بدون کنکور در این دانشگاه ثبت نام کنند.

در این دانشگاه‌ها دانشجویان می‌توانند دورس تئوری بدون حضور در کلاس ا با حضور در امتحان آخر ترم طی کنند و موفق به اخذ مدرک شوند.

حتما مطالعه کنید:انتخاب رشته | مشاوره انتخاب رشته

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور نقش مهمی در آینده تحصیلی و شغلی داوطلب دارد به همین دلیل داوطلبان می‌توانند با آگاهی از دوره‌های که مجاز به انتخاب رشته شدند و رشته‌های بدون کنکور حداکثر ۱۵۰ کد رشته متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود انتخاب نمایند، اما نحوه چینش این انتخاب‌ها بسیار مهم است که بهتر است در این امر از بهترین مشاوره انتخاب رشته آنلاین کمک بگیرید.

در صورتی که داوطلب انتخاب‌های مطلوب را در انتخاب‌های پایین قرار دهد و یک انتخاب رشته اصولی و درست نداشته باشد ممکن است شانس قبولی خود را از دست بدهند زیرا نرم افزار سازمان سنجش ابتدا انتخاب‌های داوطلب را به ترتیب از اول بررسی می‌کند و پس از قبولی در یک رشته انتخاب‌های بعدی او را بررسی نمی کند.

همچنین داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی و شناور شرکت کردند و در هر سه رشته مجاز شدند می‌توانند انتخاب‌های خود به صورت ترکیبی از هر سه رشته بچینند.

همچنین مطالعه نمایید: مشاوره رشته ریاضی

مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی

اکثریت متقاضیان گروه انسانی در انتخاب رشته کنکور سراسری اولویت خود را رشته حقوق، روانشناسی و حسابداری را قرار می‌دهند، البته در سال‌های اخیر متقاضیان آن کاهش یافته است اما بر سر قبولی این سه رشته در دانشگاه‌های برتر و معتبر رقابت سنگینی وجود دارد.

آن دسته از داوطلبانی که در کنکور انسانی شرکت کردند و براساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و شبانه شدند پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته باید برای تکمیل فرم انتخاب رشته خود و انتخاب حداکثر ۱۵۰ کد رشته محل اقدام نمایند که بهتر است قبل از همه این کارها با یک مشاور انتخاب رشته کنکور انسانی مشورت کنید.برای اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره انتخاب رشته آنلاین انسانی استفاده نمایید و همکاران ما که در زمینه انتخاب رشته تجربی ارائه مشاوره می دهند در این سایت قابل مشاهده می باشند

مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی

کنکور ریاضی سومین گروه آزمایشی پر جمعیت کنکور سراسری است که رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه را دربر میگیرد و براساس آمار سال‌های گذشته هدف اصلی داوطلبان برای شرکت در کنکور ریاضی قبولی در این رشته‌های مهندسی است.

در سال‌های اخیر با توجه به آمار موجود و کاهش متقاضیان این گروه آزمایشی شانس قبولی در رشته‌های مهندسی افزایش پیدا کرده است و علاوه بر رتبه و تراز داوطلب مهم‌ترین مسئله انتخاب رشته اصولی و درست است.

یک مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی به شما کمک می‌کند تا براساس علایق و رتبه خود انتخاب رشته اصولی و درستی را انجام دهید و شانس قبولی خود را افزایش دهید.

مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی

پر جمعیت‌ترین گروه آزمایشی کنکور سراسری رشته تجربی است و یکی از پیچیده‌ترین و پر نکته‌ترین گروه‌های آزمایشی است دغدغه بسیاری از داوطلبان پس از مجاز شدن انتخاب رشته درست می‌باشد آن‌ها می‌خواهند در یک رشته خوب و در یک دانشگاه معتبر قبول شوند.

مشاوره انتخاب رشته کنکور تجربی اطلاعات کاملی در خصوص رشته‌های زیر شاخه این گروه آزمایشی و ظرفیت آن در دانشگاه‌های معتبر دارد و به افراد کمک می‌کند تا براساس علایق خود و رتبه کسب کرده یک انتخاب رشته اصولی و درست داشته باشند و شانس قبولی خود را افزایش دهند.

در مورد رشته تجربی نیز به صورت آنلاین می توانید از مشاوره انتخاب رشته استفاده نمایید

مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر

داوطلبانی که مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید و نظام قدیمی را دارند می‌توانند براساس اطلاعات عمومی و شناسایی استعدادهای هنری خود در کنکور سراسری هنر شرکت کنند حتی اگر فرد متقاضی شرکت در یکی از گروه‌های آزمایش اصلی(‌ ریاضی، تجربی، انسانی) باشند، شرکت در گروه آزمایشی هنر برای آن‌ها بلامانع است.

آنچه پس از قبولی در کنکور سراسری هنر مهم است بحث انتخاب رشته و اطلاعات آن می‌باشد و برای همه داوطلبان انتخاب رشته دغدغه مشترکی است که می‌توانند با مشورت با یک مشاور متخصص در این حوزه و انتخاب رشته درست و اصولی به این دغدغه خود پایان بدهند.

همچنین مطالعه نمایید: تدریس خصوصی 

مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور

 مشاوره تلفنی انتخاب رشته کنکور یکی از شیوه‌های مشاوره است که افراد می‌توانند با استفاده از این شیوه اطلاعات زیادی درباره انتخاب رشته و رشته‌ها و ظرفیت دانشگاه‌ها کسب کنند سپس برای تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

در این شیوه شما می‌توانید با استفاده از شماره تلفن در هر مکان و زمانی که باشید با مشاور تماس بگیرید و در خصوص انتخاب رشته از او مشاوره دریافت کنید، یکی دیگر از مزایای مهم این شیوه هزینه آن است که بسیار مقرون به صرفه است و بسیاری از افراد می‌توانند از این شیوه استفاده کنند.

پیشنهاد مطالعه:مشاوره کنکور سراسری

نکاتی در مورد انتخاب رشته کنکور سراسری:

برای انتخاب رشته کنکور سراسری باید مواردی را مورد توجه قرار دهیم که در زیر به آنها اشاره میکنیم:

1- توجه به علایق در انتخاب رشته:

یکی از نکاتی که در انتخاب رشته کنکور سراسری همیشه از دیر باز مورد توجه بوده است موضوع علاقه در انتخاب رشته و ورود به دانشگاه می باشد. در گذشته به علت مواردی چون جذاب بودن و حتی مواردی مثل چشم و هم چشمی والدین فرزندان خود را به سمت انتخاب رشته های معروف سوق میداند و این موضوع شاید در حال حاضر نیز وجود داشته باشد.

اما مشکلی در این مدل از انتخاب ها پیش می آمد این موضوع بود که دانشجو بعد از ورود به دانشگاه و روبه رو شدن با درس ها و اساتید این رشته و زمینه شغلی که باید در آینده در آن حوزه فعالیت کنند دلزده می شدند و یا از دانشگاه انصراف میدادند و یا اینکه مجبور به تغییر رشته می شدند که این موارد بسیار آنها را در روند زنگدگی عقب می انداخت در نتیجه دقت نمایید که علاقه در رشته ای که فرزند شما قرار است در آن رشته تحصیل نماید حرف اول را میزند.

اما سوالی که پیش می آید این موضوع می باشد که چگونه علاقه فرزند خود را متوجه شویم و سپس به انتخاب رشته بپردازیم:

اولا به این نکته دقت نمایید که شما باید یک تحقیق نمایید که چه درس هایی باید در دانشگاه به عنوان واحد دانشگاهی توسط فرزند شما پاس شود  و با توجه به اینکه این دروس از چه سنخ دروسی می باشد میتوانید از علاقه فرزند خود مطلع شوید.

مثلا اگر در رشته های فنی قصد ورود به دانشگاه را داشته باشید، رشته با رشته متفاوت می باشد در بعضی از رشته شما باید دارای استعداد در زمینه دروس ریاضی باشید ولی در بعضی رشته ها ریاضیات با سطح پایینتر نیز کار شما را راه می اندازد.

رشته هایی مثل الکترونیک باید دارای قدرت تحلیل و ریاضی خوبی باشید

دوما روش برای به دست آوردن علاقه این می باشد که  بررسی نمایید که آینده شغلی این رشته چه می باشد و شما علاقه مند هستید در اینگونه مشاغل فعالیت نمایید یا خیر

2- انتخاب رشته برای رفتن به دانشگاه در شهر خود یا شهرهای دیگر؟

یکی از دیگر مواردی که در انتخاب رشته باید مدنظر داشته باشید موضوع رفتن به دانشگاه در کدام شهر می باشد…. این مورد بسیار مهم می باشد و البته الان حساسیت این موضوع با توجه به افزایش ورودی دانشگاه ها و کمتر شدن جمعیت دانشجویان سالهای 1400 به این سمت کمتر شده است.

اما موضوعی که شما در انتخاب رشته باید توجه نمایید دقت به شرایط شما و یا فرزند شما برای فرستادن فرزند خود به شهرستان می باشد. شرایط زندگی در شهر غریبه می تواند بسیار متفاوت با شرایط بومی شهر خودتان باشد و اگر شما نتوانید خود را با شرایط شهر جدید هماهنگ نمایید ممکن است مشکلاتی از نظر روحی و روانی درگیر شوید که به صورت مستقیم روی تحصیل شما تاثیر گذار خواهد بود.

به عنوان مثال انتخاب زندگی در شرایط خوابگاهی و یا اینکه در خانه استیجاری با دانشجویان دیگر تفاوت های زیادی خواهد داشت در نتیجه پیشنهاد می شود ابتدا به یک خودشناسی از خود برسید و سپس تصمیم بگیرید که آیا قصد دارید در شهری دورتر از شهر خود تحصیل نمایید یا خیر و در نهایت اقدام به انتخاب رشته در شهر های دیگر نمایید.

3- تاثیر شهریه دانشگاه ها در انتخاب رشته کنکور

همواره این موضوع برای همه ما مهم میباشد که هنگام تحصیل دغدغه اقتصادی برای تحصیل نداشته باشیم. از اینرو حتما قبل از انتخاب رشته به این نکته دقت داشته باشید که دانشگاههایی که قصد ورود به آن را دارید دارای چه شهریه ای می باشند.

این موضوع از این جهت مهم می باشد که دادشتن دغدغه دادن شهریه قطعا روی ذهن و تمرکز شما روی تحصیل تاثیر خواهد گذاشت و همچنین شاید شما را مجبور نماید که مشغول به کارهای نیمه وقت و دانشجویی شوید.

4- توجه به سهمیه ها ی دانشگاهها را درانتخاب رشته فراموش نکنید

نکته دیگری که در انتخاب رشته باشد دقت نمایید موضوع سهمیه ها می باشد که بعضی از دانشگاه ها برای بعضی افرد دارای سهمیه های خاص می باشد که ما در اینجا قصد ورود به این موضوع که ایا این مورد عادلانه است یا خیر و اینکه چه دانشگاه هایی برای چه کسانی سهمیه قائل می شود ولی موضوعی که الان برای ما برای انتخاب رشته مهم می باشد موضوع دقت در سهمیه های دانشگاه ها برای انتخاب رشته درست می باشد.

5- تکنیک های انتخاب رشته چیست؟

در این قسمت از مقاله انتخاب رشته دانشگاه سراسری به موضوع تکنیک هایی که در انتخاب رشته باید مدنظر داشته باشید را مورد بررسی قرار می دهیم:

1- اولین موضوع در انتخاب رشته این می باشد که برای پرکردن 100 انتخاب خود چگونه عمل نماییم که بهترین تکنینک استفاده از انتخاب های خوش بینانه – واقع بینانه و بدبینانه می باشد

در 30 درصد ابتدای انتخاب های خود شما باید انتخاب هایی را انجام دهید که احتمال قبولی در آنها کم می باشد مثلا اینکه هم دانشگاه بهتری را انتخاب می نمایید و هم رشته اول مورد نظر خود را انتخاب می نمایید(البته این موضوع را فراموش نکنید مواردی که در مورد علایق را در بالاتر گفتیم فراموش نکنید و هموارد علاقه شما حرف اول را میزند و به علت ورود به دانشگاه بهتر رشته خود را تغییر ندهید)

در 40 درصد دو انتخاب های خود باید واقع بینانه عمل نمایید و با توجه به مشاوره مشاور انتخاب رشته و همچنین رتبه ای که آورده اید دانشگاه ها و رشته هایی را انتخاب نمایید که احتمال قبولی شما در آنها زیاد می باشد

و 30 درصد نهایی انتخاب رشته را به رشته هایی که در بدبینانه ترین هم قبول می شوید را انتخاب نمایید..

درتمام انتخاب های بالا حتما دقت نمایید که علاقه شرط اول و سپس دانشگاه و اینکه ایا می خواهید به شهری غیر از شهر خود بروید در مراحل بعدی قرار دارد.

در انتخاب رشته به رشته متمرکز و نیمه متمرکز دقت نمایید:

همانگونه که می دانید رشته های دانشگاه با توجه به دانشگاه آنها به دو دسته متمرکز و نیمه متمرکز تقسیم بندی می شوند. در رشته های متمرکز ملاک برای قبولی قطعی در دانشگاه رتبه شما در دانشگاه سراسری و همچنین معدل شما می باشد ولی در رشته های نیمه متمرکز ملاک علاوه بر رتبه قبولی شما در ازمون ها مصاحبه های دانشگاه مذکور می باشد.

همچنین دقت نمایید که دانشگاه هایی که رشته های نیمه متمرکز را ارائه می دهند معمولا دارای ضوابط خاص خود می باشند که حتی بعدا برای اشتغال نیز دارای ضوابطی می باشند و در انتخاب آنها دقت زیادی به خرج دهید

 

سخن پایانی

به پایان این مطلب از پاسخگو ۲۴ رسیدیم امید است از خوانش آن لذت ببرید، چنانچه در خصوص مشاوره انتخاب رشته کنکور و مسائل پیرامون آن نیاز به راهنمایی‌های بیشتری دارید می‌توانید با شماره 9099070545 تماس بگیرید و از کارشناسان ما کمک بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت